Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
tłum. Robert Susło
|

Szef Boeinga na bruku, bo spóźnia Dreamlinera

0
Podziel się:

Jego miejsce zajmie Jim Albaugh. Zadanie: wyprowadzić prestiżowy projekt na prostą.

Szef Boeinga na bruku, bo spóźnia Dreamlinera
(cliff1066/CC/Flickr)

Nowy 787 miał być nadzieją Boeinga, jednak _ Dreamliner _ ma poważny poślizg. Z powodu problemów z Dreamlinerem ze stanowiska prezesa Boeing Commercial Airplanes ustępuje Scott Carson.

Jego miejsce zajmie dotychczasowy szef Boeing Integrated Defense Systems, Jim Albaugh (na zdj.). Nowy szef departamentu samolotów cywilnych ma za zadanie wyprowadzić prestiżowy projekt na prostą. Pierwszym zadaniem Jima Albaugha będzie dotrzymanie harmonogramu, zgodnie z którym _ Dreamliner _ ma odbyć swój pierwszy lot testowy jeszcze w tym roku.

Dopiero w ubiegłym tygodniu Boeing zapowiedział ponownie przesunięcie dostaw 787 na koniec 2010 roku. Prestiżowy projekt ma już prawie trzy letnie opóźnienie, tłumaczone przede wszystkim problemami z poddostawcami. Na przyjęty swego czasu z owacją projekt samolotu Boeing zdobył już 850 zamówień - z powodu opóźnień koncernowi grożą teraz miliardowe straty.

Jim Albaugh obejmie stanowisko Scotta Carsona od 01. września. Szef koncernu Jim McNerney podkreślił, że 63-letni Carson rezygnuje dobrowolnie. Carson objął funkcję prezesa departamentu samolotów cywilnych w 2006 roku zastępując na tym stanowisku Alana Mullalya, który odszedł do Forda. Wcześniej Carson był szefem departamentu sprzedaży, gdzie przyczynił się do zdobycia wielu zleceń na _ Dreamlinera _.

| Nowy Boeing |
| --- |
| Nowy 787 Boeing będzie pierwszym samolotem pasażerskim przy którego produkcji zamiast aluminium zostaną zastosowane materiały kompozytowe. W ten sposób obniżona zostanie waga samolotu oraz zużycie paliwa. Zastosowanie nowych materiałów oznacza dla Boeinga pojawienie się nowych problemów, także z koordynacją pracy poddostawców. Z powodu nowych bledów przy produkcji elementów kadłuba koncern musiał zatrzymać produkcję w zakładach swojego włoskiego partnera Alenia Aeronautica. Problemy te są dla Boeinga kosztowne: w trzecim kwartale podatek naliczony może kosztować koncern 2,5 mld dolarów. |

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)