Notowania

byd
03.10.2009 09:56

BYD - nowe chińskie auta podbiją Europę?

Chiński producent samochodów szykuje się do podboju Europy i Ameryki.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Roger Wo/CC/Flickr)

*Henry Li, odpowiedzialny za eksport w chińskim koncernie motoryzacyjnym BYD, opowiada o planowanej ekspansji na rynek europejski i amerykański. *

WirtschaftsWoche: Panie Li, na jakim rynku odnotowujecie obecnie największy wzrost?

Henry Li: Zdecydowaniem najważniejszym dla nas rynkiem są jeszcze Chiny. Za granicę sprzedajemy dotychczas tylko pięć procent produkowanych przez nas aut. Eksport rozpoczęliśmy w 2006 roku od Bliskiego Wschodu. W chwili obecnej planujemy kolejne etapy naszej ekspansji.

Jak ma ona wyglądać?

W Afryce i na Bliskim Wschodzie widzimy nadal zapotrzebowanie na autach z napędem konwencjonalnym. Tymczasem w Europie i USA wzrasta potencjał na samochody o napędzie hybrydowym i elektrycznym.

Jakie modele planujecie wprowadzić na rynek?

W 2011 roku na rynek amerykański chcemy wprowadzić hybrydowy model F6DM. W tym samym roku na rynku europejskim pojawi się mniejsza hybryda F3DM. W obu regionach przeprowadziliśmy intensywną analizę rynku, z której wynika, że inaczej niż w USA, w Europie zainteresowaniem będzie się cieszył raczej mniejszy model.

Ile będzie kosztował model F3DM?

Tego jeszcze nie wiemy. Obecnie jesteśmy w trakcie przeprowadzania kalkulacji. Jednak będzie to zależało przede wszystkim od podatków i cła.

Czy w przyszłości BYD zamierza przestawić swoją produkcję wyłącznie na modele o napędzie hybrydowym i elektrycznym?

Nie sądzę. Jeżeli na rynkach będzie zapotrzebowanie zarówno na auta konwencjonalne jak i auta hybrydowe i elektryczne, będziemy takie produkowali. Jestem jednak pewien, że w najbliższych latach wzrośnie zapotrzebowanie na auta o napędzie elektrycznym. Znajdujemy się obecnie u progu przełomu.

Jakie wsparcie otrzymujecie ze strony rządu?

W chwili obecnej naradzamy się z rządem, jakiej pomocy możemy potrzebować. W nadchodzących latach zamierzamy postawić przede wszystkim na rozbudowę działalności międzynarodowej. Jednak z powodu globalnego kryzysu gospodarczego tendencje protekcjonistyczne zaczynają mieć coraz większe znaczenie. Wiele państw zastanawia się nad wprowadzeniem barier handlowych. Mamy nadzieję, że w negocjacjach z innymi państwami rząd będzie przeciwdziałał takim dążeniom. Drugą sprawą jest homologacja naszych pojazdów za granicą. W chwili obecnej jest to drogie i czasochłonne postępowanie. Byłoby dobrze, gdyby w tej kwestii chińskim politykom udało się wynegocjować z innymi państwami pewne uproszczenia.

BYD jest w Europie raczej nieznany. Poza tym chińscy producenci samochodów nie cieszą się zbyt dobrą opinią. Czy w Europie będziecie chcieli najpierw przeprowadzić dużą kampanię reklamową?

Wiemy, że w porównaniu do znanych marek jak Volkswagen, wypadamy mniej korzystnie. Na początek będziemy chcieli wyrównać naszą stosunkowo słabą pozycję korzystnymi cenami. Jednocześnie mogę zapewnić, że w nadchodzących lata poprawimy znacznie naszą jakość. Nasz prezydent Wang Chuanfu bierze udział w naszych cotygodniowych meetingach dotyczących zapewnienia jakości.

ZOBACZ TAKŻE:

* [ Siergiej Kogogin - nowy car branży motoryzacyjnej ]( http://manager.money.pl/ludzie/portrety/artykul/siergiej;kogogin;-;nowy;car;branzy;motoryzacyjnej,140,0,530572.html )
* [ Szef Boeinga na bruku, bo spóźnia Dreamlinera ]( http://manager.money.pl/ludzie/portrety/artykul/szef;boeinga;na;bruku;bo;spoznia;dreamlinera,144,0,525968.html )
* [ Oligarchowie niezadowoleni z Putina ]( http://manager.money.pl/ludzie/portrety/artykul/oligarchowie;niezadowoleni;z;putina,199,0,518343.html )
Tagi: byd, chiny, europa, ekspansja, ludzie, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, wywiady, marketing i zarządzanie
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz