Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Kobiety potrafią być skuteczniejsze od mężczyzn

Kobiety potrafią być skuteczniejsze od mężczyzn

„Wszystko dziś zmienia się tak szybko, że społeczeństwo przestaje za tym nadążać. Tu widzę ważne wyzwanie dla firm – żeby stworzyć reguły gry, które będą fair biznesowo i będą odpowiedzialne społecznie” – tłumaczy Łukasz Wejchert. Przeczytaj rozmowę Dagny Kurdwanowskiej - redaktor prowadzącej portal www.sukcespisanyszminka.pl z biznesmenem, założycielem Grupy Dirlango i jurorem w konkursie Bizneswoman Roku.

 

Ma Pan wrażenie, że dziś przed biznesem stoją większe wyzwania społeczne niż jeszcze kilka lat temu?

Tak, wydaje mi się, że tak właśnie jest. Biznesmeni nie zawsze czuli się odpowiedzialni za to, co dzieje się na świecie. Wiele zmieniło się wraz z nowymi technologiami, które dają dziś globalne możliwości, także w zakresie niwelowania nierówności. Wszystko dziś zmienia się tak szybko, że społeczeństwo przestaje za tym nadążać. Zmieniają się zasady gry, regulacje. I tu widzę ważne wyzwanie dla firm – żeby stworzyć reguły gry, które będą fair biznesowo i będą odpowiedzialne społecznie.

 

Badania pokazują, że ważną grupą użytkowników nowych technologii są kobiety, a jednak w sektorze nowych technologii wciąż jest nadreprezentacja mężczyzn.

W Onecie, w czasach, kiedy tam pracowałem, na szczeblu zarządzającym 40% stanowiły kobiety. Faktycznie wśród programistów było ich niewiele, ale już w działach marketingu, sprzedaży i w różnych innych działkach kreatywnych nie tylko ich nie brakowało, ale wiele z nich wręcz działało skuteczniej niż mężczyźni. Szybciej podejmowały decyzje, lepiej wiedziały, czego chcą. Kobiety potrafią być bardziej efektywne od mężczyzn w tym, co robią. Może dlatego, że spoczywa na nich ciężar urodzenia i wychowania dziecka, więc po prostu lepiej zarządzają swoim czasem i obowiązkami.

 

Zasiada Pan w jury konkursu Bizneswoman Roku. To wyraz wsparcia dla kobiet w biznesie?

Nie dzielę biznesu na męski i kobiecy, ale mocno wspieram wszystkie postawy przedsiębiorcze w Polsce. Staram się działać na rzecz ludzi, którzy tworzą dobre rozwiązania, łamią reguły i mają olbrzymi wkład w to, co się dzieje dziś w naszym kraju. To bardzo ważne, żeby nagłaśniać ich sukcesy. Dla innych to inspiracja, że można tworzyć ciekawe projekty, rozwijać się. Jest dziś mnóstwo ludzi, którzy mają narzędzia, pomysły i widzą, jakie możliwości przed nimi stoją. Oni będą odpowiadać za rozwój Polski w najbliższych latach. Myślę, że za kilka lat zaczniemy tworzyć przedsiębiorstwa, które będą liczyły się także na arenie międzynarodowej. Dlatego też wspólnie z innymi przedsiębiorcami tak mocno lobbowaliśmy za tym, żeby campus Google'a był w Warszawie, a nie na przykład w Berlinie. Eric Schmidt, kiedy był w Polsce podzielił się badaniami, które mówią, że Polacy są bardzo kreatywni, ale nie mają systemu, żeby tę kreatywność przełożyć na produkt. Dobra wiadomość jest taka, że tego można się nauczyć. I Google uwierzył, że tak się stanie, a Polacy wymyślą coś wyjątkowego.

 

Cały wywiad z Łukaszem Wejchertem można znaleźć na stronie www.sukcespisanyszminka.pl

 

***

Jesteś menedżerką bądź zajmujesz stanowisko dyrektorskie?

Prowadzisz własną działalność?

Wspierasz kobiety?

Zgłoś się do VII edycji konkursu Bizneswoman Roku.

Na zgłoszenia czekamy do 18 grudnia!

Więcej na: www.bizneswomanroku.pl

***

Łukasz Wejchert to założyciel Grupy Dirlango, której portfolio obejmuje: JustWiFi – nowoczesny marketplace WiFi, iTaxi – wiodącą na polskim rynku aplikację do zamawiania taksówek, Virgin Mobile Polska – operatora komórkowego 2.0 MVNO w Polsce, LeadR – jedną z największych agencji marketingowych w Europie, specjalizująca się w komercjalizacji baz danych oraz Netsprint – lidera marketingu technologicznego, tworzącego ekosystem w obszarach reklamy kontekstowej, content marketingu, personalizacji i e-commerce. Członek Rady Fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju, stworzonej przez Prof. Leszka Balcerowicz. Przez wiele lat pełnił funkcję Prezesa Zarządu Grupy Onet.pl. Do 2011 r. związany był również z Telewizją TVN, gdzie pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Online.

Czytaj także
Polecane galerie