Notowania

Szef Adidasa: Reebok musi nabrać charakteru

Herbert Heiner zapowiada, że Reebok będzie konkurował z Nike w Ameryce.

Podziel się
Dodaj komentarz
(press.adidas.com)

*Szef Adidasa, Herbert Hainer nie planuje przejęcia niemieckiej marki Jack Wolfskin, ale chce zwiększyć presję na Nike.Gra toczy się o ligę NFL. *

Handelsblatt: Panie Hainer, niemiecki producent sprzętu i odzieży turystycznej Jack Wolfskin jest na sprzedaż. Skorzystacie z okazji?

Herbert Hainer: Adidas definitywnie nie przejmie marki Jacka Wolfskin. Przeanalizowaliśmy to i podjęliśmy taką decyzję, ponieważ w sektorze outdoor marka Adidas ma co najmniej tyle samo potencjału. Dotychczas nie wykorzystywaliśmy tego w wystarczający sposób.

Czy zakres marki Adidas można dowolnie rozszerzać?

Nie dowolnie, jednak w przypadku outdoor jest to możliwe. W tym sektorze jesteśmy aktywni już od 30 lat, wraz z Reinholdem Messnerem wynaleźliśmy buty trekkingowe. Rozwijając sektor outdoor pod marką Adidas, każde euro, które wydajemy np. na komunikację w piłce nożnej, będzie procentował także dla tego sektora, ponieważ marka będzie się stawała bardziej znana. Przejmując kolejną markę musiałbym ją dodatkowo wspierać. Nazwa Jack Wolfskin brzmi wprawdzie międzynarodowo, jest to jednak czysto niemiecka marka.

Szukacie producenta artykułów sportowych o międzynarodowym zabarwieniu?

W tej chwili nie zajmuję się kolejnymi przejęciami, ponieważ nasze marki mają jeszcze bardzo dużo potencjału. Reebok zaczyna dopiera rozkwitać. W przypadku Reeboka nie mamy jeszcze tak dobrej pozycji w sektorze tekstylnym, nie jesteśmy jeszcze kompletnie umiędzynarodowieni. Proszę zwrócić uwagę na markę Adidas w USA: Także tam nie wyczerpaliśmy dotychczas naszego potencjału.

Postanowiliśmy wzmocnić kadrę menadżerów w USA, którzy zajmują się opracowywaniem produktów wyłącznie na rynek amerykański...

...dotychczas tak nie było?

Powiedzmy tak: Zrobiliśmy wiele w siedzibie firmy, w Herzogenaurach. W pewnych kwestiach rynek amerykański jest jednak inny. Nie potrzebuję tam nikogo, kto pracuje nad butami do gry w piłkę nożną. Jednak w przypadku koszykówki lub butów do joggingu z niższego segmentu cenowego potrzebujemy specjalistów na miejscu.

Ekonomiści prognozują dla USA ciężkie lata. Nie obawiacie się długofalowego zastoju konsumpcyjnego w USA?

Oczywiście prościej jest, kiedy gospodarka rośnie. Mimo to uda nam się odnotować wzrost, także przy zastoju w USA. W trudnych czasach ważne jest wprowadzanie innowacyjnych produktów.

Sądzi pan, że restrukturyzacja Reeboka będzie trwała?

Jestem przekonany, że jest to długotrwały zwrot. W ostatnim kwartale odnotowaliśmy w USA 30-procentowy wzrost i będziemy rośli także w roku bieżącym i nadchodzącym,także na rynkach międzynarodowych.

Jak rozgraniczycie Adidasa i Reeboka?

W przypadku Reeboka należy postawić bardziej na komfort i wzornictwo, w przypadku Adidasa na pierwszym planie znajduje się performance. Dla Adidasa opracowujemy lżejsze buty do biegania, aby atleci mogli w nich szybciej biegać. W przypadku Reeboka nie wszystko jest ukierunkowane na rekordy.

Reebok wyposaża zawodników National Football League, jednak Toning przemawia bardziej do kobiet. Czy Reebok ma być symbolem futbolu czy fitness?

Niestety Reebok nie był nigdy marką futbolową. Wyposażali wprawdzie NFL, zapomnieli jednak umieścić tam swoje logo i markę. To było powodem upadku Reeboka. W sondażach jeszcze dziś niektórzy mówią, że Reebok jest marką kobiecą. Inna myślą o piłce nożnej, ponieważ Jürgen Klinsmann grał kiedyś w butach Reeboka. Jeszcze inni uważają, że Reebok to marka z branży muzycznej, ponieważ ma kontrakt z raperem 50 Cent. W końcu marka przestała być symbolem czegokolwiek. Kierujemy Reeboka z powrotem do sektora fitness, czyli tam, gdzie marka się pozycjonowała na początku lat 90-tych.

Czyli Reebok przestanie wkrótce wyposażać NFL?

Teoretycznie tak może być.

Odstąpilibyście Nike ligę o największych na świecie obrotach?

NFL rozpisała przetarg na 2012 rok, który zostanie rozstrzygnięty w październiku. Wzięliśmy udział i złożyliśmy sensowną ofertę jako grupa Adidas. Nie uczestniczymy w transakcjach, które nie są sensowne. Jeżeli będziemy mieli nadal NFL, to dobrze. Jeżeli nie, życie toczy się dalej także dla nas.

Czy dzięki zwrotowi dokonanemu przez Reeboka czuje się pan pewny, że Adidas jest w stanie dokonywać z powodzeniem przejęć?

Spoglądając wstecz, będzie można powiedzieć, że to, co zrobiliśmy z Reebokiem, było właściwe, by ożywić markę. Uporządkowanie portfolio i dystrybucji, wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów popartych odpowiednim marketingiem. Trwało to dłużej, niż chcieliśmy, za co byłem także krytykowany. Byłem jednak zawsze przekonany, że robimy to, co trzeba.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/243/t44275.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/nie;bedzie;tanich;peugeotow;ani;citroenow,163,0,683683.html) Nie będzie tanich Peugeotów ani Citroenów Prezes zarządu motoryzacyjnego giganta ujawnia plany firmy.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/91/t89947.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/szef;opla;w;usa;czekaja;na;wyniki;europy,240,0,671984.html) Szef Opla: W USA czekają na wyniki Europy Nick Reilly zapowiada, że firma wyjdzie nad kreskę wcześniej niż zaplanował.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/49/t75825.jpg ) ] (http://manager.money.pl/ludzie/wywiady/artykul/szef;sony;pictures;bedzie;ofensywa;3d,255,0,656895.html) Szef Sony Pictures: Będzie ofensywa 3D W kinach pojawią się nowe filmy, a firma uruchomi specjalny kanał telewizyjny.
Tagi: adidas, reebok, nike, rynek, usa, ludzie, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, wywiady, marketing i zarządzanie
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz