Francuska marka razem z Peugeot wchodzi w skład koncernu samochodowego PSA. Firma założona w 1919 roku przez Andre Gustava Citroena, była pierwszą masową marką samochodową, produkującą poza Stanami Zjednoczonymi.
Logo Citroena nawiązuje do podwójnych kół zębatych o daszkowym uzębieniu, które Andre Citroen po raz pierwszy zobaczył w Polsce. Na podstawie tego patentu zaczął produkować, już na początku XX wieku, stalowe koła zębate w założonej przez siebie firmie Engrenages Citroën.
Biznes się rozwijał i już pod koniec pierwszej dekady XX wieku firma Citroena produkowała przekładnie do większości obecnych na rynku francuskich samochodów. Użyto ich również w sterze słynnego Titanica. W 1908 roku Citroen zaczął zarządzać fabryką samochodów Mors. W 1919 zaczął produkować pod własną marką, a pierwszym samochodem Citroena był Type A.
W latach 30. koncern stanął przed widmem bankructwa. Markę i 250 tysięcy miejsc pracy w fabrykach Citroena uratowało przejęcie firmy przez Michelina w 1934 roku.
Dziś Citroen zatrudnia na całym świecie prawie 14 tysięcy pracowników. Koncern produkuje samochody osobowe, dostawcze i ciężarowe. Roczna produkcja Citroena sięga ponad 1,3 miliona egzemplarzy samochodów. Obecnie w rodzinie samochodów Citroena produkowanych jest około 20 modeli, w tym jeden samochód o napędzie hybrydowym – C-Cactus.
Francuski koncern PSA kupuje od General Motors Opla za 2,2 mld euro. Wcześniejsze spekulacje wreszcie znalazły ostateczne potwierdzenie. Ciągle jednak jest więcej pytań, niż odpowiedzi w sprawie przyszłości dwóch polskich fabryk i prawie 4 tys. pracowników. Wicepremier zapewnia, że nic im nie grozi, ale eksperci i związkowcy nie są już tego tak pewni.
Grupa PSA, która produkuje samochody Peugeot i Citroen, kupuje od amerykańskiego General Motors swojego europejskiego rywala. Opel w tej transakcji został wyceniony na 2,2 mld euro.
Europejscy przedstawiciele pracowników zakładów Opla są gotowi do prowadzenia rozmów z francuską Grupą PSA w przypadku, gdyby zdecydowała się kupić tę markę od dotychczasowego właściciela, grupy General Motors - głosi oświadczenie reprezentantów załogi. Tego samego zdania jest załoga zakładów Opla w Polsce.
Francuski koncern motoryzacyjny PSA, który jest właścicielem marek Citroen i Peugeot, rozważa możliwość kupna firmy Opel należącej do General Motors - poinformował koncern w komunikacie.