Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
100 kawiarni Starbucks w Polsce

100 kawiarni Starbucks w Polsce

Fot. PAP/EPA
Na początku 2008 r. firma Starbucks otworzy swoją pierwszą kawiarnię w Polsce. Potentat zamierza uruchomić w ciągu kilku lat 100 barów kawowych.

 

Do Polski wprowadzi Starbucksa firma AmRest, opertator sieci Pizza Hut i KFC w naszym kraju.

Starbucks to jedna z najbardziej wpływowych marek na świecie. Według badań przeprowadzanych przez magazyn internetowy brandchannel.com, Starbucks jest na piątym miejscu wśród brandów, które w zeszłym roku wywarły największy wpływ na życie badanych (3 625 ekspertów i studentów zajmujących się markami).

Inne sieci kawowe przyspieszają ekspansję, bo chcą zająć atrakcyjne lokalizacje i podbić lokalne rynki przed wkroczeniem giganta na polski rynek. Wśród nich są Coffeeheaven, Costa Coffee, Tchibo, od której Ruch kupił część barów, planując wybudować kawiarnie marki "i coffee".

"To będzie nasz główny rywal, ponieważ podobnie jak my będzie działał na skalę ogólnopolską. Dlatego postanowiliśmy sprzątnąć mu sprzed nosa najciekawsze miejsca" - mówi w rozmowie z dziennikiem Polska Dorota Szczerbicka z Cooffeeheaven. Podobnie działa polska sieć Cafe Club, która podpisała już umowy w kolejnych 14 w centrach handlowych.

Sieci kawowe intensywnie pracują również nad ofertą. Wprowadzają do menu nowe smaki i rodzaje kaw. O nową kawę w jadłospisie postarał się m.in. McDonald's, który zakupił nowe ekspresy i serwuje różne rodzaje arabiki.

Starbucks, kawiarnie, sieci, amerykańska kawiarnia
MediaRun
Czytaj także
Polecane galerie
gotfael
188.146.170.* 2010-07-19 11:48
I co z tego. Z AmRestem w tej chwili w Polsce nie ma szans żadna siec. Np. takie Coffeeheaven, gdzie przed zamknięciem serwuje się kawę z dopiero co wyczyszczonych ekspresów (polecam ten niepowtarzalny smak środków czyszczących). Starbucks jest na tyle wyrazistą marką, że nawet bez dogodnych lokalizacji w ciągu kilku lat bez problemu zdominuje rynek.
Nic nie pobije tej jakości obsługi, orientacji na klienta i kultury firmy, która zarządza kawiarniami Starbucks w Polsce!

I co z tego, że Coffeeheaven jest w Warszawie na każdym rogu, skoro klient jest tam nieproszonym gościem...