Starbucks to jedna z najbardziej wpływowych marek na świecie. Według badań przeprowadzanych przez magazyn internetowy brandchannel.com, Starbucks jest na piątym miejscu wśród brandów, które w zeszłym roku wywarły największy wpływ na życie badanych (3 625 ekspertów i studentów zajmujących się markami).
Inne sieci kawowe przyspieszają ekspansję, bo chcą zająć atrakcyjne lokalizacje i podbić lokalne rynki przed wkroczeniem giganta na polski rynek. Wśród nich są Coffeeheaven, Costa Coffee, Tchibo, od której Ruch kupił część barów, planując wybudować kawiarnie marki "i coffee".
"To będzie nasz główny rywal, ponieważ podobnie jak my będzie działał na skalę ogólnopolską. Dlatego postanowiliśmy sprzątnąć mu sprzed nosa najciekawsze miejsca" - mówi w rozmowie z dziennikiem Polska Dorota Szczerbicka z Cooffeeheaven. Podobnie działa polska sieć Cafe Club, która podpisała już umowy w kolejnych 14 w centrach handlowych.
Sieci kawowe intensywnie pracują również nad ofertą. Wprowadzają do menu nowe smaki i rodzaje kaw. O nową kawę w jadłospisie postarał się m.in. McDonald's, który zakupił nowe ekspresy i serwuje różne rodzaje arabiki.