Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

1,5 mln zł kary dla Żabki. Za kampanię reklamową

0
Podziel się:

Hasło Zamykamy Żabki wprowadzało klientów w błąd - uznał UOKiK. Sieć będzie się odwoływać.

1,5 mln zł kary dla Żabki. Za kampanię reklamową
(Syperx/CC/Wikipedia)

Hasło _ Zamykamy Żabki _ wprowadzało klientów w błąd - uznał UOKiK. Sieć handlowa będzie się odwoływać.

Kampania reklamowa sieci sklepów Żabka prowadzona była od września do końca października 2008 roku. Towarzyszące jej hasło - _ Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki _ sugerowało - zdaniem UOKiK - zamykanie sklepów tej sieci. Komunikaty te nie zawierały informacji, że w rzeczywistości sieć nie kończy działalności, a hasło dotyczy akcji promocyjnej. Kampania została przeprowadzona w prasie, telewizji oraz w sieci sklepów.

O szczegółach klienci mogli dowiedzieć się, dzwoniąc pod podany numer infolinii. Zdaniem Urzędu, odesłanie do infolinii mogło sugerować, że klienci uzyskają dodatkowe informacje na temat likwidacji sklepów, a nie akcji promocyjnej. Dopiero w drugim etapie kampanii przedsiębiorca wyjaśnił, że organizuje loterię promocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki.

UOKiK prowadzi obecnie 18 postępowań dotyczących reklamy.
Urząd uznał, że spółka, reklamując w ten sposób akcję promocyjną, a nie zakończenie działalności, wprowadziła konsumentów w błąd. Firma musi opublikować decyzję UOKiK na swoich stronach internetowych oraz w jednym z dzienników ogólnopolskich. Decyzja nie jest prawomocna.

Przedsiębiorca może się od niej odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Rzecznik Żabka Polska SA Jacek Spychała zapowiada, że spółka tak właśnie zrobi, bo jej zdaniem klienci nie byli wprowadzani w błąd:

dźwięk: IAR

UOKiK zakwestionował już wcześniej podobną praktykę, gdy sieć Media Markt organizowała wyprzedaże pod pretekstem likwidacji sklepu. Z informacji umieszczonych w prasie oraz na bilbordach wynikało, że sieć planuje zakończyć działalność w Rzeszowie, a konsumenci mogą dokonać zakupów _ po raz ostatni _. Dwa dni przed planowanym zakończeniem działalności opublikowano kolejne płatne ogłoszenie o ponownym otwarciu placówki, tłumacząc jednodniowe zamknięcie inwentaryzacją. Urząd uznał jednak, że firma wprowadziła konsumentów w błąd i zobowiązał ją do złożenia oświadczenia, że podawał do publicznej wiadomości nieprawdziwie informacje.

business news
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)