Notowania

business news
16.12.2010 06:49

21 mln dolarów kary za reklamę jogurtów

Firma Dannon reklamowała w USA jogurt Activia i napój DanActive i wprowadzała w błąd.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Larsz/CC/Flickr)

Firma Dannon zgodziła się w środę wypłacić 21 mln dol. tytułem odszkodowania za wprowadzające konsumentów w błąd reklamy jej produktów - jogurtu Activia i napoju DanActive. Odszkodowanie jest elementem ugody pozasądowej zawartej z władzami stanowymi i federalnymi.

Reklamy firmy Dannon głosiły, że bakterie zawarte w jogurtach Activia wspomagają regularne funkcjonowanie przewodu pokarmowego, a napój DanActive podnosi odporność organizmu.

Federalna Komisja Handlu (FTC) poinformowała w środę, że nie ma wystarczających danych naukowych na poparcie zawierających takie informacje tekstów promocyjnych, zamieszczanych na opakowaniach produktów oraz w ich reklamach.

Zobacz Jamie Lee Curtis w reklamia Activii firmy Dannon:

Komisja podała, że zawarła ugodę z firmą Dannon. Podkreśliła też, że Dannonowi nie wolno było posługiwać się w celach promocyjnych informacjami, które nie zostały potwierdzone przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków (FDA).

Prokuratorzy generalni z 39 stanów ogłosili w środę, że Dannon wypłaci 21 mln dol. odszkodowania w ramach ugody pozasądowej. Postępowanie 39 stanów przeciw Dannonowi, któremu przewodzili prokuratorzy z Oregonu (zachód) i Tennessee (środkowy wschód), doprowadziło do największej w historii ugody między producentem żywności a oskarżycielami reprezentującymi wiele stanów.

_ - Konsumenci chcą i mają prawdo do prawdziwej informacji w sprawach dotyczących zdrowia _ - powiedział szef FTC Jon Leibowitz w oficjalnym oświadczeniu. - _ Firmy takie jak Dannon nie powinny przesadzać, (gdy chodzi) o naukowe dane _ użyte dla promocji produktu - dodał Leibowitz.

Czytaj w Money.pl

Tagi: business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz