Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Adidas zwalnia szefa Reeboka

Dwa lata po przejęciu przez Adidasa Reebok wciąż nie może wyjść na prostą.

Podziel się
Dodaj komentarz
(EPA/PAP)

Szef Adidasa Herbert Hainer pociąga za hamulec awaryjny: ponieważ dwa lata po przejęciu przez Adidasa Reebok wciąż nie może wyjść na prostą, szef amerykańskiej marki musi odejść.

Paul Harrington opuści Reeboka pod koniec marca - poinformował wczoraj Adidas. Jego miejsce zajmie cieszący się zaufaniem Hainera Uli Becker.
- _ Becker jest idealnym człowiekiem, aby tchnąć w Reeboka nowe życie _, powiedział Hainer (na zdjęciu).

Ponieważ Adidas nie może sobie pozwolić na kolejną klapę, 44-letni Becker jest praktycznie skazany na sukces. Jedno z miliardowych przejęć koncernu już raz się nie powiodło.

Francuskiego producenta sprzętu narciarskiego Salomona nigdy nie udało się całkowicie okiełznać. Dlatego tez warta trzy miliardy euro akwizycja Reeboka musi się koniecznie powieść. - _ Dlatego w ciągu minionych dwunastu miesięcy obsadziliśmy na nowo wszystkie kluczowe pozycje w Reeboku _ - podkreśla Hainer.

ZOBACZ TAKŻE:

Do centrali Reeboka w Canton na wschodnim wybrzeżu USA Hainer wysyła zaufanego człowieka. Becker, który pracuje w koncernie od roku 1990, był przez lata odpowiedzialny za marketing marki Adidas. Zdobył przy tym wiele nagród: przed dwoma laty w Cannes został wyróżniony jako _ Advertiser of the Year _. Ale Becker orientuje się równie dobrze w Reeboku, ponieważ od dwóch lat jest odpowiedzialny za marketing walczącej z problemami marki.

Beckerowi nie pozostaje wiele czasu, by wyprowadzić Reeboka na prostą. Inwestorzy tracą powoli cierpliwość - marka sprzedaje coraz mniej koszulek i butów sportowych. Jak wynika ze sprawozdania firmy, obrót w roku 2007 pozostaje poza oczekiwaniami kierownictwa. Lepszych powodów do zwolnienia Harringtona nie trzeba szukać.

Becker musi teraz rozwiązać wiele problemów jednocześnie. Szef zarządu Hainer polecił mu ugruntować ponownie pozycję Reeboka w segmencie artykułów sportowych. W minionych latach firma z Massachusetts kojarzona była wyłącznie ze sportowym Lifestylem. Ponadto Becker ma inwestować we własne sklepy Reeboka. Pod tym względem marka ma jeszcze wiele do nadrobienia. Ponadto Reebok musi przystąpić do działania w krajach rozwijających się jak Chiny, ponieważ tam marka nie jest jeszcze tak silna jak Adidas czy światowy lider Nike.

Tagi: adidas, wiadomości, gospodarka
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz