Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
agora
09.10.2006 14:06

Agora chce więcej internetu

Grupa Agory poszerza działalność swojego serwisu internetowego Gazeta.pl oraz stworzy nowy serwis GazetaWyborcza.pl.

Podziel się
Dodaj komentarz

Grupa Agory poszerza działalność swojego serwisu internetowego Gazeta.pl oraz stworzy nowy serwis GazetaWyborcza.pl. Pion internetowy jest też zainteresowany przejęciami innych serwisów oraz działalnością jako MVNO - poinformował dyrektor pionu internetowego Agory Tomasz Józefacki.

"Musimy wzmocnić naszą pozycję w internecie, co wiąże się z wydatkami i one będą większe niż obecnie" - powiedział w poniedziałek dziennikarzom Józefacki, ale nie podał liczb.

Dzięki tym działaniom udział Agory w wydatkach na reklamę w internecie ma wzrosnąć w 2006 roku do poziomu dwucyfrowego z ok. 8 proc. na koniec 2005.

"Liczę na dwucyfrowy udział w rynku reklamy internetowej w 2006 roku, a sam rynek reklamy internetowej ma szanse rosnąć 40-50 proc. rocznie przez najbliższych kilka lat (...) My chcemy rosnąć szybciej niż rynek" - powiedział Józefacki.

Józefacki powiedział, że działania Gazety.pl skoncentrują się na poszerzeniu marki, zwiększeniu liczby użytkowników i zasięgu, jak również na kontencie mobilnym i możliwości oglądania plików wideo.

"Docelowo będziemy mieć też studio i będziemy nadawali już z własnego studia - celem są wybory samorządowe - ale to nie jest budowa kanału telewizyjnego w internecie" - powiedział Józefacki.

Dodał, że obecnie z Gazeta.pl korzysta ok. 38-39 proc. wszystkich użytkowników internetu w Polsce, a Agora chce ten wynik "znacząco poprawić". "Jeśli chcemy poszerzyć zasięg to naszym celem są młodsze grupy, bo to jest nasza słabość na dziś. Grupą docelową Gazeta.pl będą osoby między 15 a 40 rokiem życia" - powiedział.

_ Józefacki powiedział również, że "na dniach" ruszy nowy serwis internetowy GazetaWyborcza.pl - wirtualny odpowiednik wydania papierowego "Gazety Wyborczej" - i będzie można w nim kupić "Gazetę" wirtualnym wraz z dodatkami. _

"Celem jest zbudowanie największego portalu gazetowego w polskim internecie. Grupą docelową GazetaWyborcza.pl są osoby po 25 roku życia z wyższym wykształceniem o dochodach powyżej 1000 zł" - powiedział Józefacki.

Pion internetowy Agory jest też zainteresowany przejęciami innych serwisów internetowych. "Rozmawiamy (o przejęciach innych serwisów) i jesteśmy zainteresowani (...) interesuje nas zasięg, kontent, rzeczy branżowe, wertykalne czy mobilne. Interesują nas i partnerstwa i potencjalne relacje kapitałowe" - powiedział Józefacki.

Pion internetowy interesuje też świadczenie usług telekomunikacyjnych jako wirtualny operator MVNO, ale pierwsze decyzje w tej sprawie zapadną najwcześniej na początku 2007 roku.

"Przyglądamy się temu, ale jeszcze jest za wcześnie. Jakieś konkretniejsze decyzje podejmiemy najwcześniej na początku 2007 roku, bo dopiero ten rynek będzie powstawał i najwcześniej coś takiego ruszy u kogokolwiek w pierwszej połowie 2007 roku" - powiedział Józefacki.

Tagi: agora, wyborcza, business news, giełda, wiadomości, gospodarka, manager, giełda na żywo
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz