Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Air France-KLM schodzi na ziemię i stawia na kolej

Linie lotnicze szukają nowych sposobów na zyski i planują utworzenie sieci szybkich kolei.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP / EPA)

*Air France chce wystartować z własnymi superszybkimi pociągami Rośnie poważna konkurencja dla francuskich kolei państwowych SNCF *

Konkretyzują się plany Air France-KLM oraz mieszanego koncernu Veolia dotyczące utworzenia wspólnej prywatnej superszybkiej kolei.

Jak informuje francuski dziennik _ Le Parisien _, 15 września obie firmy zamierzają rozpocząć wspólną działalność. Projekt największego europejskiego towarzystwa lotniczego z Veolia Transport oznacza poważną konkurencję dla państwowych kolei SNCF. Air France potwierdziło negocjacje o partnerstwie, jednakże rzecznik firmy wyjaśnia: _ Data 15-tego września nic nam nie mówi. _

Pierwsze z prywatnych pociągów mogłyby pojawić się na szlakach kolejowych najwcześniej 1 stycznia 2010. Powodem walki o francuski rynek kolejowy jest liberalizacja przewozów dalekobieżnych na obszarze Unii Europejskiej od 2010 roku. Z tego względu towarzystwo lotnicze Air France-KLM oznajmiło już, ze zamierza zostać _ nowy graczem _ w tym sektorze.

Superszybkie pociągi w barwach towarzystwa lotniczego Air France-KLM i Veolia mają przewozić pasażerów pomiędzy paryskim lotniskiem de Gaulle`a i brukselskim Zvantem. Prowadzone są rozmowy na temat kolejnych połączeń, między innymi z Amsterdamem i Londynem. Wkrótce Air France ma przedstawić swoją strategię. Partnerstwo obu firm ma być konkurencją dla przewoźników jak Eurostar i Thalys.

Air France nie zamierza dowozić wyłącznie pasażerów do lotnisk, lecz prawdopodobnie zastąpi niedochodowe połączenia lotnicze własnymi połączeniami kolejowymi.

Przede wszystkim na krótkich trasach do trzech godzin podróży jak np. Paryż - Londyn czy Paryż - Strassburg, wielu pasażerów przesiadło się z samolotów do TGV. Według doniesień francuskich mediów, partnerem nowej firmy może zostać Deutsche Bahn, odbierają na tych trasach klientów państwowym kolejom SNCF.

Veolia i Air France muszą się pospieszyć. Od czasu złożenia zamówienia na skład TGV do jego przekazania mija od 12 do 24 miesięcy. Nawiązano już pierwsze kontakty z producentem superszybkich pociągów TGV firmą Alstom.

Nowy przewoźnik zainteresowany jest najnowszym AGV (Automotrice ? grande vitesse), szybszym następcą TGV, który ma jeździć z prędkością 350 km/h. Być może Veolia i Air France zostaną nawet pierwszymi francuskimi odbiorcami składów, jeszcze przed państwową SNCF.

Tagi: francja, wiadomości, gospodarka
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz