Notowania

usa
22.02.2010 06:00

Amerykanie chwalą się zakupami w sieci

Powstał portal społecznościowy, w którym ludzie pokazują to, co właśnie kupili.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Ed Yourdon)

Amerykanie korzystający z internetu mogą na bieżąco informować o swoich zakupach, dzięki nowemu portalowi społecznościowemu Blippy, podobnemu do Twittera.

_ - Serwis w ciekawy i prosty sposób pozwala na dyskutowanie z innymi o tym, co kupujesz _ - tłumaczy Philip Kaplan, współzałożyciel strony Blippy.com, która w styczniu ruszyła w sieci.

ZOBACZ TAKŻE:
Co szóste zakupy w internecie.
Transakcje dokonywane za pomocą kart kredytowych są automatycznie publikowane w internecie, dzięki temu inni zarejestrowani użytkownicy mogą zobaczyć, co kupujemy, gdzie i ile to kosztuje.

Osoby korzystające z tego serwisu głównie udostępniają dane dotyczące ich zakupów w znanych sklepach internetowych, np. w iTunes, Amazon, czy wypożyczalni filmów Netflix. Inni użytkownicy Blippy.com mogą zamieszczać swoje komentarze.

_ - Pomysł jest szokujący, a zarazem interesujący _ - komentuje Pete Cashmore założyciel popularnego blogu Mashable.com, wskazując, że internet zmienił sposób, w jaki ludzie myślą o prywatności.

Pomysł nie jest jednak nowy, bo w 2008 roku portal społecznościowy Facebook uruchomił podobny serwis pod nazwą Beacon. Po złożonym zbiorowym pozwie dotyczącym m.in. nielegalnego wykorzystywania danych osobowych, został jednak zamknięty we wrześniu ubiegłego roku. Facebook w ramach ugody zgodził się wypłacić 9,5 miliona dolarów odszkodowania.

* [ Wiadomości z kraju i ze świata na Twojej stronie internetowej ]( http://www.money.pl/webmaster/do_pobrania/artykuly/ )
* [ Najważniejsze informacje w twojej skrzynce e-mail! ]( http://www.money.pl/egazety/ )
Tagi: usa, business news, wiadomości, styl, wiadmomości, gospodarka, manager, gospodarka polska, media, lifestyle
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz