Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
usa
19.02.2010 16:06

Amerykanie krytyczni w ocenie swoich lotnisk

Narzekają na długie kolejki do odprawy, opóźnienia w odbiorze bagażu i drogie parkingi.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Chad Mcdermott/Dreamstime.com)

W badaniach oceniających poziom satysfakcji z usług portów lotniczych w Ameryce Płn. (North America Airport Satisfaction Study) pasażerowie narzekają przeważnie na długie kolejki do odprawy, opóźnienia w odbiorze bagażu, warunki w terminalach i drogie parkingi.

Średni poziom zadowolenia wyniósł 690 na 1000 punktów, w porównaniu do 675 pkt w 2008 roku - wynika z raportu przygotowanego przez agencję badań rynku J.D. Power and Associates z Kalifornii.

Ankietowani najlepiej ocenili lotnisko w Detroit w stanie Michigan (705 pkt), które znalazło się na pierwszym miejscu na liście 19 największych amerykańskich portów lotniczych, obsługujących ok. 30 mln pasażerów rocznie. Międzynarodowe lotnisko w Atlancie (666 pkt) i O'Hare w Chicago (639 pkt), na których ruch jest największy, znalazły się odpowiednio na 10. i 14. miejscu.

Podróżni zadowoleni z usług lotniska wydają tam więcej pieniędzy - wynika z raportu. Średnio to 20,55 dolara, w porównaniu do niezadowolonych, którzy przeznaczają na to 14,12 dolara.
Wśród średnich portów lotniczych w USA, przez które rocznie przewija się od 10 do 30 mln osób, pasażerowie najwyżej ocenili międzynarodowe lotnisko w Kansas City (742 pkt). Midway (684 pkt), drugie z chicagowskich lotnisk, które w ubiegłym roku było w tej kategorii pierwsze, spadło w rankingu najlepszych średnich lotnisk w USA na 9. pozycję. Najgorzej oceniono nowojorską LaGuardię (604 pkt).

Z kolei międzynarodowy port lotniczy w Indianapolis (777 pkt) został najwyżej oceniony w kategorii małych lotnisk, z których rocznie korzysta mniej niż 10 mln pasażerów.

Agencja badań rynku J.D. Power and Associates zwraca uwagę, że mimo wielu nowych rozwiązań, które wprowadzono na lotniskach w ciągu ostatniej dekady, pasażerowie najwięcej uwagi przywiązują do rzeczy podstawowych, które mają wpływ na odczuwany przez nich komfort podróży, takich jak odbiór bagażu czy oznakowanie terminali.

W badaniach agencji J.D. Power and Associates, przeprowadzonych
od stycznia do grudnia 2009, udział wzięło
ponad 12 tys. pasażerów linii lotniczych.

Tagi: usa, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz