Notowania

Amerykański futbol na celowniku firm z Europy

Za pomocą piłki chcą reklamować się m.in. Continental i Volkswagen.

Podziel się
Dodaj komentarz
(johnthescone/CC/Flickr)

*Europejskie koncerny przypuszczają szturm na amerykańską piłkę nożną *

Niemiecki poddostawca z branży samochodowej Continental rozbudowuje swoje zaangażowanie w piłkę nożną. Jako partner Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej FIFA i sponsor mistrzostw świata w Republice Południowej Afryki w sezonie 2010 koncern będzie także sponsorem amerykańskiej ligi Major League Soccer. Continental nie jest jedyną europejską firmą, która wykorzystuje kulejącą przez długi czas amerykańską piłkę nożną, jako instrument marketingowy.

_ - Spodziewamy się eksplozji popularności piłki nożnej w USA _ - mówi Travis Roffler, dyrektor ds. marketingu Continental w USA. Firma liczy w ten sposób na wzrost sprzedaży opon Continental na rynku amerykańskim.

ZOBACZ TAKŻE:

* [ 2,5 mln funtów na walkę o Mundial ]( http://manager.money.pl/news/artykul/2;5;mln;funtow;na;walke;o;mundial,208,0,569552.html )

Kolejną europejską marką angażującą się w amerykańską piłkę nożną jest koncern Volkswagen. Podczas swojej ofensywy w Ameryce Północnej największy europejski producent samochodów stawia na zdobywającą coraz większą popularność dyscyplinę, angażując się jako sponsor na koszulkach waszyngtońskiego klubu DC United.

Dla Stefana Jacoby, odpowiedzialnego w Volkswagenie za rynek amerykański, ważną grupą klientów są Hispanics: obywatele pochodzący z Ameryki Południowej. Hispanics wykazują szczególne zainteresowanie piłką nożną. Nie jest przypadkiem, że trzy z aktualnie 16 klubów grających w MLS pochodzą z Kalifornii.

Zobacz najciekawsze akcje z Major League Soccer:

Podczas gdy fani piłki nożnej spoglądają już na MŚ w Południowej Afryce, amerykańska piłka nożna, mimo że bez większych tradycji, ma potencjał i zaczyna rosnąć w siłę. Transfer brytyjskiej gwiazdy piłki nożnej oraz ikony mody Davida Beckhama do Los Angeles Galaxy przyniósł dyscyplinie dużo uwagi i zainteresowania. Za miejsce reklamowe na koszulkach graczy kalifornijski klub kasuje rocznie pięć milionów dolarów.

Dotychczas w USA dominowały futbol amerykański, bejsbol i koszykówka. Jednak europejska dyscyplina zaczyna zyskiwać na znaczeniu. W przyszłym roku liga powiększy się o dwa nowe kluby.

Do ligi włączona zostanie także Kanada. Dotychczas w USA powstało 14 stadionów piłkarskich. Reprezentacja USA w piłce nożnej kobiet należy do światowej czołówki. Panowie też grają coraz lepiej i zakwalifikowali się do MŚ w RPA. USA uchodzą także za kandydatów do organizacji piłkarskich mistrzostw świata za osiem lub dwanaście lat.

Nie ma się więc co dziwić, że w 2005 r. producent artykułów sportowych Adidas został wyłącznym dostawcą wyposażenia sportowego dla drużyn MLS płacąc za to 150 mln dolarów. Rola pioniera może się opłacać. Dostrzegł to także austriacki producent napojów energetyzujących Red Bull, który zaangażował się finansowo w nowojorską drużynę Red Bulls.

Wśród sponsorów amerykańskiej ligi MLS znajdują się także firmy amerykańskie, jak np. sieć sklepów z asortymentem elektronicznym Best Buy, jednak najwięksi sponsorzy jak Coca-Cola koncentrują się na MŚ.

ZOBACZ TAKŻE:

* [ 450 mln funtów na transfery w Anglii. City szaleje ]( http://manager.money.pl/news/artykul/450;mln;funtow;na;transfery;w;anglii;city;szaleje,195,0,526275.html )
* [ Piłka odporna na kryzys. Warta miliardy euro ]( http://manager.money.pl/news/artykul/pilka;odporna;na;kryzys;warta;miliardy;euro,138,0,456842.html )
Tagi: piłka nożna, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz