Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
media
30.01.2009 18:10

Apple najbardziej "społeczną marką" 2008

W ubiegłym roku Vitrue zaczęło prowadzić ranking najczęściej przewijających się przez społeczne media marek.

Podziel się
Dodaj komentarz

Ranking Vitrue mierzy natężenie dyskusji wokół 2000 marek w różnego rodzaju serwisach społecznościowych, blogach i mikroblogach.

Należy jednak pamiętać iż indeks ten wskazuje jedynie na częstotliwość występowania danej marki lub produktu "na ustach" mediów społecznych, nie wyraża natomiast stosunku do marki i innych relacji wiążących ją z konsumentami.

Zdecydowanym tegorocznym zwycięzcą okazało się Apple, które zdominowało czołówkę rankingu. Na pierwszym miejscu znalazł się iPhone, na trzecim sam brand Apple, a na siódmym iPod.

Wysoko zawędrowały też CNN (2. miejsce), Disney (4. miejsce) oraz Xbox (5. miejsce). Pierwszą dziesiątkę dopełniają jeszcze Starbucks, MTV, Sony oraz Dell. Poniżej pełna lista:

1. iPhone
2. CNN
3. Apple
4. Disney
5. Xbox
6. Starbucks
7. iPod
8. MTV
9. Sony
10. Dell
11. Microsoft
12. Ford
13. Nintendo
14. Target
15. PlayStation
16. Mac
17. Turner
18. Hewlett-Packard
19. Fox News
20. BlackBerry
21. ABC
22. Coke
23. LG
24. Best Buy
25. Honda
26. eBay
27. Sharp
28. Lincoln
29. NBA
30. Pepsi
31. General Motors
32. McDonald's
33. General Electric
34. Walmart
35. NFL
36. Mercedes
37. BMW
38. Samsung
39. Nike
40. Subway
41. Dodge
42. Pandora
43. CBS
44. Mercury
45. NBC
46. Disneyland
47. Last.fm
48. Toyota
49. Cadillac
50. Chevy

Tagi: media, marki, apple, iphone, ranking, indeks, ipod, starbucks, lista, xbox, business news, manager, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz