Notowania

media
30.01.2009 18:10

Apple najbardziej "społeczną marką" 2008

W ubiegłym roku Vitrue zaczęło prowadzić ranking najczęściej przewijających się przez społeczne media marek.

Podziel się
Dodaj komentarz

Ranking Vitrue mierzy natężenie dyskusji wokół 2000 marek w różnego rodzaju serwisach społecznościowych, blogach i mikroblogach.

Należy jednak pamiętać iż indeks ten wskazuje jedynie na częstotliwość występowania danej marki lub produktu "na ustach" mediów społecznych, nie wyraża natomiast stosunku do marki i innych relacji wiążących ją z konsumentami.

Zdecydowanym tegorocznym zwycięzcą okazało się Apple, które zdominowało czołówkę rankingu. Na pierwszym miejscu znalazł się iPhone, na trzecim sam brand Apple, a na siódmym iPod.

Wysoko zawędrowały też CNN (2. miejsce), Disney (4. miejsce) oraz Xbox (5. miejsce). Pierwszą dziesiątkę dopełniają jeszcze Starbucks, MTV, Sony oraz Dell. Poniżej pełna lista:

  1. iPhone
  2. CNN
  3. Apple
  4. Disney
  5. Xbox
  6. Starbucks
  7. iPod
  8. MTV
  9. Sony
  10. Dell
  11. Microsoft
  12. Ford
  13. Nintendo
  14. Target
  15. PlayStation
  16. Mac
  17. Turner
  18. Hewlett-Packard
  19. Fox News
  20. BlackBerry
  21. ABC
  22. Coke
  23. LG
  24. Best Buy
  25. Honda
  26. eBay
  27. Sharp
  28. Lincoln
  29. NBA
  30. Pepsi
  31. General Motors
  32. McDonald's
  33. General Electric
  34. Walmart
  35. NFL
  36. Mercedes
  37. BMW
  38. Samsung
  39. Nike
  40. Subway
  41. Dodge
  42. Pandora
  43. CBS
  44. Mercury
  45. NBC
  46. Disneyland
  47. Last.fm
  48. Toyota
  49. Cadillac
  50. Chevy
Tagi: media, marki, apple, iphone, ranking, indeks, ipod, starbucks, lista, xbox, business news, manager, e-marketing, strategie
Źródło:
interaktywnie.com
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz