Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Apple zaskoczył, wyniki dużo lepsze od prognoz

0
Podziel się:

iPhone ciągle na topie - przez rok sprzedaż flagowego gadżetu Apple wzrosła dwukrotnie.

Apple zaskoczył, wyniki dużo lepsze od prognoz
(acaben/CC/Flickr)

Apple przedstawił spektakularne wyniki za I kwartał 2010 r. *Zysk netto spółki z Cupertino wyniósł w I kwartale 2010 3,1 mld dol. - czyli 3,3 dol. w przeliczeniu na jedną akcję. To o 86 proc. więcej, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i o 36 proc. powyżej średnich oczekiwań analityków.*

Przychody Apple'a, którego każdy nowy produkt wywołuje furorę wśród miłośników elektronicznych gadżetów, sięgnęły w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku 13,5 mld dol., w porównaniu z 9,1 mld dol. rok wcześniej. Wynik ten o 900 mln dol. przebił najwyższą prognozę ekspertów ankietowanych przez ośrodek analityczny Thomson Reuters.

W przeszłości zyski i przychody spółki bywały wyższe, ale wyłącznie w IV kwartale kalendarzowym, gdy sprzedaż sprzętu elektronicznego rośnie w związku ze świętami.

Spektakularne wyniki firma kierowana przez Steve'a Jobsa zawdzięcza popytowi na telefon komórkowy iPhone.W I kwartale Apple sprzedał ponad 8,7 mln tych urządzeń - dwukrotnie więcej niż rok wcześniej.

_ - To złamanie prawa grawitacji _ - nie krył zaskoczenia Gene Muster, analityk w firmie Piper Jaffray. Jak podkreślił, nieustająca popularność iPhone'a dziwi, bowiem zadebiutował on już trzy lata temu.

Sprzedaż komputerów Macintosh wzrosła o 33 proc. rok do roku, do niespełna 3 mln sztuk, natomiast sprzedaż przenośnych odtwarzaczy muzycznych iPod spadła o 1 proc., do 10,9 mln egzemplarzy.

W bieżącym kwartale kalifornijska firma spodziewa się przychodów rzędu 13-13,4 mld dolarów, lecz przedstawiane przez nią prognozy są zwykle konserwatywne.

Jej zyski w kolejnych miesiącach podbijał będzie iPad, przenośny komputer z dotykowym ekranem (tzw. tablet), określany niekiedy mianem _ zabójcy laptopów _. Produkt wszedł do sprzedaży w USA na początku kwietnia i od razu stał się bestsellerem. Tylko w pierwszym tygodniu nabywcę znalazło pół miliona tych urządzeń.

Popyt na iPada na rodzimym rynku okazał się tak duży, że Apple musiał odłożyć o kilka tygodni jego zagraniczną premierę. Dopiero po niej będzie można ocenić, jak duży jest rynek na nowy produkt firmy.

Popularność gadżetów z symbolem jabłka najszybciej rośnie w rozwijających się krajach Azji i w Europie. W I kwartale obroty firmy w tych regionach wzrosły odpowiednio o około 300 i 63 proc. Ogólnie, z rynków zagranicznych pochodziło w tym okresie 58 proc. przychodów Apple'a.

ZOBACZ TAKŻE:

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)