Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
pr
21.04.2008 11:30

Atak hakerski najlepszy, by zniechęcić klientów

Konsumenci nie ignorują informacji o przełamaniu zabezpieczeń i kradzieży ich danych.

Podziel się
Dodaj komentarz
(EPA/PAP)

W dokumencie Consumer's Report on Data Breach Notofication czytamy, że niemal co trzeci konsument, gdy dowie się o przełamaniu zabezpieczeń firmy, z usług której korzysta, porzuca ją.

Badania ujawniły również, że aż 63 proc. osób stwierdziło, iż w listach od firm, w których informują one o ataku cyberprzestępców, nie udzielono im żadnych wskazówek dotyczących sposobu zabezpieczenia własnych danych osobowych.

Sondaż, przeprowadzony na 1795 mieszkańcach USA, miał na celu zbadanie, czy konsumenci są zadowoleni z postępowania firm, które zostały zaatakowane przez cyberprzestępców.

Przedstawiciele Ponemon Institute, który prowadził badania, mówią, że ludzie mają już dosyć kradzieży ich informacji osobistych i czują, że nie mają nad tym kontroli.

Częściowo frustracja wynika z tego, jak często dochodzi do takich włamań. Aż 83 proc. badanych mówi, że firmy i instytucje informowały ich co najmniej raz w ciągu ostatnich dwóch lat o utracie ich danych osobowych. Około 47 proc. otrzymało kilka takich zawiadomień. W przypadku połowy poszkodowanych firma bądź instytucja zwlekała ponad miesiąc z przekazaniem informacji. Dla większości badanych to zbyt długo - 71 proc. z nich uważa, że takie informacje powinny być rozpowszechniane w ciągu jednego tygodnia.

Badacze zauważyli też, że to nieprawda iż konsumenci coraz częściej ignorują informacje o przełamaniu zabezpieczeń i kradzieży ich danych. Klienci wciąż boją się utraty danych osobowych i związanego z tym niebezpieczeństwa poniesienia konkretnych strat finansowych. Przestępcy najczęściej bowiem zdobywają informacje osobowe tylko po to, bo okraść swoje ofiary.

Tagi: pr, wiadomości, gospodarka
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz