Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Badanie Money.pl: Jakimi jesteśmy Mikołajami

Co piąty z nas nie pomaga wcale. Reszta najchętniej wrzuca drobne datki do puszek.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Paweł Kula)

*Ponad 20 procent internautów nie wspiera nikogo. Przy każdej nadarzającej się okazji robi to jedna dziesiąta badanych. Jeżeli już pomagamy, to najchętniej wrzucając drobne kwoty do skarbonek organizacji zbierających na rzecz dzieci. *

Świętego Mikołaja i cały okres poprzedzający Boże Narodzenie, to żniwa nie tylko dla handlowców, ale też organizacji charytatywnych. Na głównych ulicach i w centrach handlowych prawie na każdym kroku można się natknąć na zbierających datki lub dary.

Z ankiety Money.pl wynika iż ofiarnością przy każdej nadarzającej się okazji wykazuje się co dziesiąty z nas. Wybiórczo lub bardzo rzadko robi to zdecydowana większość - blisko 70 procent.

źródło: Badanie Money.pl

Mężczyźni zdecydowanie częściej niż kobiety mówią _ nie _. Co czwarty odpowiedział, że nigdy nie pomaga. Wśród kobiet niespełna 15 procent.

Ankietę przeprowadzono w dniach 30.11-03.12.2009 wśród 4200 internautów Money.pl.

Najmłodsi respondenci są najbardziej skrajni w swoich wyborach. Blisko 20 procent kilkunastolatków zadeklarowało, że pomaga przy każdej okazji, jednocześnie 30 procent, że nie robi tego nigdy. Z wiekiem maleje grupa deklarujących niechęć do wspierania, wśród 40-latków nawet do 7 proc.

*Dajemy najchętniej drobne do skarbonki. Marni z nas wolontariusze *

W swojej ofiarności stawiamy raczej na pieniądze. 64 procent badanych wskazała właśnie tę formę pomocy, mniej chętnie przekazujemy dary, najgorzej jest z zaangażowaniem i poświęcaniem własnego czasu. W wolontariacie udziela się jedynie 4 procent badanych.

źródło: Badanie Money.pl
Można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź

Najchętniej wolontariuszami zostają nastolatkowie - ponad 20 procent. Im więcej lat, tym pasja do pomagania w tej formie maleje nawet pięciokrotnie.

Nie jesteśmy nazbyt hojnymi Mikołajami. Blisko 90 procent jest skłonna ofiarować nie więcej niż 50 zł, z tego większość nie więcej niż 5 zł.

źródło: Badanie Money.pl

Ofiarujący powyżej 100 zł to zaledwie 5 procent badanych. Wśród najbardziej hojnych ZOBACZ TAKŻE: Idą święta i wydatki
dominują mężczyźni. Kobiety deklarują co prawda większą ofiarność, ale też jednocześnie mniejsze sumy.

Organizatorzy zbiórek najlepszych efektów mogą być pewni wysyłając wolontariuszy ze skarbonkami na ulicę. Ankietowani najchętniej - 80 procent - wrzucają datki do puszki. Niespełna połowa wysyła SMS-y, jedna czwarta klika na banery w internecie. Najmniej, bo tylko jedna piąta, decyduje się przelać gotówkę na wskazane konto.

źródło: Badanie Money.pl
Można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź

Klikających banery w sieci najwięcej jest wśród najmłodszych. Co ciekawe, starsi równie chętnie z wrzucaniem do skarbonki deklarują wysyłanie SMS-ów.

Wśród decydujących się na przelew, dominują najbardziej hojni. Ponad 80 procent przekazuje powyżej 100 zł.

Przekazując dary stawiamy na żywność

Jak decydujemy się na przekazanie darów, to zdecydowanie najczęściej jest to żywność. Niespełna 40 procent ankietowanych decyduje się na przekazywanie odzieży. Tylko 6 procent pomaga pracując, podobna liczba przekazuje sprzęt gospodarstwa domowego.

źródło: Badanie Money.pl
Można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź

Ankietowani najchętniej wspierają organizacje pomagające dzieciom - to blisko 70 procent badanych. Dość popularne są też lokalne zbiórki.

Jedna trzecia skłonna jest wesprzeć fundację znana z mediów, niewiele mniej organizację kościelną.

źródło: Badanie Money.pl
Można było wybrać więcej niż jedną odpowiedź

Im młodsi ankietowani, tym większa wśród nich skłonność wspierania akcji nagłaśnianych przez media. Blisko połowa skłonna jest je wspomóc. Wśród starszych, odgrywa to coraz mniejsze znaczenie, ale chętniej oni wspomagają organizacje kościelne.

| Najgłośniejsze akcje charytatywne przed Bożym Narodzeniem |
| --- |
| Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Najbardziej znana i działająca z największym rozmachem fundacja w Polsce. W styczniu orkiestra Jurka Owsiaka zagra już po raz 18. Podobnie jak przed rokiem będzie zbierać na sprzęt służący wczesnemu wykrywaniu raka u dzieci. WOŚP najczęściej zbiera na sprzęt medyczny i leki ratujące życie najmłodszym. W czasie poprzedniego finału zebrano blisko 40,5 mln złotych. Świąteczna Zbiórka Żywności Każdego roku w okresie świątecznym Federacja Polskich Banków Żywności wraz z marketami organizują zbiórkę żywności dla najuboższych. Na terenie marketów kilku znanych sieci zostaną postawione kosze sklepowe, do których będzie można wrzucać dary dla najbiedniejszych. Hasło przewodnie tegorocznej akcji brzmi _ Bądźmy świadkami miłości _. Wigilia dla najuboższych Wiele samorządów, szczególnie dużych miast organizuje wigilie dla najuboższych i bezdomnych. Można wtedy zjeść ciepły posiłek, podzielić się opłatkiem, a czasem także dostać drobny prezent. Wigilijne dzieło pomocy
dzieciom
Akcja charytatywna organizowana przez Caritas. Polega na sprzedaży specjalnych wigilijnych świec.Połowa środków z tej akcji przeznaczonych jest na organizację wypoczynku dla najbiedniejszych dzieci. Pieniądze zebrane podczas tej akcji pomagają też domom samotnej matki, ośrodkom rehabilitacyjnym, świetlicom środowiskowym. Część zebranych funduszy przeznaczanych jest również na dożywianie dzieci w szkołach oraz dla rodzin wielodzietnych. Świece można kupić w każdym kościele w Polsce, w cenie 5 lub 12 zł. Idą święta Radiowa Trójka po raz 17 ruszyła ze swoją przedświąteczną zbiórką. Zebrane pieniądze, między innymi za sprzedane świąteczne płyty - trójkowe karpie, przekazywane na Fundusz Edukacyjny dla rodzinnych domów dziecka. I ty możesz zostać świętym Mikołajem To akcja mająca na celu pomoc dzieciom z domów dziecka. Drugi program telewizji publicznej corocznie organizuje akcję pomagającą spełniać marzenia dzieci, które nie mogą liczyć na pomoc najbliższych. Organizowany jest koncert na rynku
jednego z dużych miast w Polsce. W tym roku odbędzie się on na rynku w Gdyni. Wszystkie zebrane podczas tego koncertu dary oraz pieniądze zostaną przekazane dzieciom wybranych wcześniej placówek. Kup misia Przedświąteczną akcję pomocy organizują też wspólnie Rossman, fundacja _ TVN nie jesteś sam _ oraz portal internetowy Allegro. Akcja polega na sprzedaży misiów z limitowanej serii za 50 zł. Zyski z akcji przeznaczone będą na budowę Centrum Profilaktyki Nowotworowej. |

Czytaj w Money.pl
*Pakiet antykryzysowy uderzy w świąteczne bony? * Potencjał rynku świątecznych bonów zakupowych i kart płatniczych Money.pl szacuje na 3,7 mld złotych. Po zmianie przepisów, firmom w których funkcjonuje fundusz socjalny, bardziej opłaca się wręczyć pracownikom gotówkę lub paczkę niż kupować bony i karty.
*Polacy nie zamierzają oszczędzać na świętach * Przeciętna polska rodzina planuje wydać na święta około 1500 złotych, w tym blisko połowę na prezenty.
Tagi: boże narodzenie, fundacje, zbiórka, datki, dary, ofiarność, organizacje, wośp, mikołaj, święta, business news, giełda, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, porady, raport, manager, najważniejsze
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz