Notowania

Przejdź na
media publiczne
08.12.2013 09:06

Badanie TNS Polska. Polacy chcą publicznej telewizji

Siedmiu na dziesięciu Polaków uważa, że ważne jest, aby istniała telewizja publiczna - wynika z badania TNS Polska.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Reporter Poland)

60 procent respondentów twierdzi, że Telewizja Polska obecnie dobrze sprawdza się w tej roli.

W badaniu wykonanym na zlecenie TVP respondentów pytano nie tylko o misję telewizji publicznej, lecz również o ocenę propozycji programowych i wiarygodności wszystkich wiodących stacji telewizyjnych.

Z badania wynika, że głównym źródłem codziennych informacji dla badanych są _ Wiadomości _ w TVP1 (22 proc.) i _ Fakty _ w TVN (20 proc.). Oba programy od 2005 r. straciły publiczność. _ Wiadomości _ mają o 11 punktów proc. mniejszą oglądalność niż osiem lat wcześniej; serwis informacyjny TVN - 4 punkty proc.

Poza telewizją Polacy czerpią wiedzę o świecie najczęściej z internetu (18 proc.). Na gazety codzienne jako źródło informacji każdego dnia wskazało 6 proc. respondentów. Z serwisów informacyjnych Polskiego Radia korzysta 4 proc. badanych, dla 3 proc. badanych źródłem wiadomości z kraju i świata są rozgłośnie komercyjne lub lokalne.

Badani oceniali cztery programy informacyjne: TVP Info, TVP Regionalna, TVN24 i Polsat News. 67 proc. widzów TVN24 uznało, że stacja ta _ goni za sensacją _. Podobnie o Polsat News myśli 60 proc. jego odbiorców, a o TVP Info - 55 proc.

Respondenci byli też pytani o to, która ze stacji nadaje najlepiej w zależności od gatunku programu. 32 proc. uważa, że najlepsze programy informacyjne są w TVP1 (29 proc.). W programach i relacjach sportowych przodują Polsat Sport (18 proc.) i TVP1 (14 proc.). Większość widzów (71 proc.) uznała, że wiadomości regionalne warto oglądać w programach telewizji publicznej.

Aby obejrzeć dobry film dokumentalny, co czwarty widz włącza TVP1. Także co czwarty widz najchętniej ogląda programy publicystyczne w TVP2. 27 proc. widzów uważa, że najlepsze polskie filmy fabularne nadaje TVP1. TVN nadaje najlepsze zagraniczne filmy (22 proc.) i seriale (19 proc.).

Telewizyjna Dwójka przoduje w sondażu pod względem telenowel (20 proc.) i polskich seriali (26 proc.) oraz programów rozrywkowych (27 proc.), kabaretów (46 proc.) i teleturniejów (36 proc.). Najlepszych programów o sztuce i muzyce poważnej widzowie szukają w telewizji publicznej (łącznie 44 proc. wskazało na Jedynkę, Dwójkę i TVP Kulturę).

Siedmiu na dziesięciu badanych zgodziło się ze zdaniem, że ważne jest, aby w Polsce istniała telewizja publiczna. Zdaniem 60 proc. respondentów Telewizja Polska obecnie dobrze sprawdza się w tej roli. W telewizji publicznej Polakom najbardziej doskwierają reklamy - 58 proc. uznało, że jest ich za dużo. Zdaniem respondentów w TVP 30 proc. brakuje programów popularnonaukowych i przyrodniczych.

Badanie przeprowadzono w listopadzie na grupie 1000 mieszkańców Polski powyżej 15. roku życia.

Czytaj więcej w Money.pl

Tagi: media publiczne, tvp, business news, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, manager, gospodarka polska
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz