Zmienia się krajobraz amerykańskiego świata mody: Koncern PVH przejmie za 3 mld dolarów markę Hilfiger. Do koncernu należą już: Calvin Klein i DKNY.
W przyszłości dwaj najbardziej znani amerykańscy kreatorzy mody znajdą się pod jednym dachem: Tommy Hilfiger i Calvin Klein. Za kwotę trzech miliardów dolarów brytyjski inwestor finansowy Apax Partners sprzedał markę Hilfiger koncernowi Phillips Van Heusen.
Nowy właściciel, do którego należą już takie marki jak Calvin Klein, Timberland i Donna Karan, przejmie także zobowiązania w wysokości 100 mln euro. Główny projektant, Tommy Hilfiger, pozostanie w firmie.
_ - To był jedyna możliwość zebrania pod jednym dachem dwóch wiodących kultowych marek _ - mówi prezes PVH, Emanuel Chirico. Razem obu firm wynosi 4,6 mld dolarów (3,4 mld euro).
Dzięki przejęciu marki Hilfiger PVH chce przede wszystkim rozbudować swoje wpływy na rynku europejskim. Nawet jeśli kolekcje marki Tommy Hilfiger uchodzą za typowo amerykańskie, dwie trzecie jego działalności obejmuje swoim zasięgiem Europę.
Zobacz reklamę najnowszej kolekcji męskiej bielizny CK:
Apax przejął Hilfigera w roku 2006 za kwotę 1,6 mld dolarów doprowadzając firmę ponownie na szczyt - między innymi dzięki kooperacji z amerykańską siecią domów towarowych Macy's. Pierwotnie Apax zamierzał wprowadzić swoją siostrzaną firmę na giełdę. Jednak wejście na parkiet zostało odwołane z powodu kryzysu finansowego.
Spekulacje o planach przejęcia marki Hilfiger pojawiły się już przed dwoma tygodniami. Jeżeli Urząd ds. Konkurencji wyrazi zgodę, przejęcie zostanie sfinalizowane najpóźniej jesienią. Ponieważ część pieniędzy za zakup ma być przekazana w aukcjach, Apax stanie się częściowo udziałowcem PVH.