Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
marki
22.04.2008 13:40

Chińskie marki atakują światowe rankingi

W ciągu roku ich wartość wzrosła o 51 procent i wynosi obecnie 124 mld dolarów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/EPA)

Na liście najbardziej wartościowych marek BrandZ Top 100 znalazły się cztery marki z Państwa Środka -China Mobile, Bank of China, China Construction Bank oraz ICBC. Ich wartość wynosi obecnie 124 mld dolarów.

Możemy je porównać z siedmioma brandami pochodzącymi z _ Na zdjęciu: prezes ICBC Jiang Jianqing _ ustabilizowanych azjatyckich gospodarek - Japonii, Korei Południowej i Hongkongu.

Łącznie są one warte zaledwie 111 mld dolarów. Zdrożały tylko o 7 procent.

Co więcej, chińskie firmy dopiero rozpoczynają międzynarodową ekspansję, co oznacza, że w najbliższych latach ich wartość powinna jeszcze bardziej rosnąć. Przyjrzymy się więc chińskim potęgom.

| China Mobile, piąta marka na świecie |
| --- |

Autorzy BrandZ wycenili ją na 57,225 miliardów dolarów, co oznacza wzrost wartości o 39 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.

China Mobile to największy na świecie operator telefonii komórkowej. Liczba jego klientów zbliża się do 400 milionów. Firma zatrudnia około 120 tys. pracowników, a jej ubiegłoroczne przychody sięgają 34 miliardów dolarów. Koncern jest właścicielem lub większościowym udziałowcem pakistańskiego Paktela oraz China Mobile Group Limited z Hongkongu.

Firma jest też zainteresowania zaprezentowaniem na chińskim rynku iPhone'a, a niedawno oświadczyła, że nie ma zamiaru kupować większościowych udziałów w międzynarodowych koncernach telekomunikacyjnych. Poprzestanie na mniejszych zakupach.

| ICBC, chiński bank na 18. miejscu wśród najcenniejszych marek |
| --- |

Jego wartość wzrosła o 70 proc. i wynosi obecnie 28,004 miliardów dolarów. To największy, i oczywiście państwowy, chiński bank. W światowym sektorze bankowym bardziej wartościowymi markami są Bank of America i Citi.

Rynkowa kapitalizacja banku wynosi ponad 250 miliardów dolarów, co czyni go najbardziej wartościową instytucją bankową na świecie. Jego aktywa przekraczają już 960 miliardów dolarów, a zyski są większe niż 6 miliardów dolarów.

| China Construction Bank - ponad 80-procentowy wzrost wartości! |
| --- |

Kolejny na liście jest China Construction Bank. Następna potęga finansowa z Państwa Środka powstała w 1954 roku jako Ludowy Bank Budowlany Chin, a dzisiejszą nazwę zyskała w 1996 roku. To olbrzymie przedsiębiorstwo zatrudnia 260 000 osób.

Co ciekawe CCB jest związany z Bank of America, który jest od 2005 roku właścicielem 9 proc. akcji CCB. Samo CCB kupiło w 2006 roku hongkoński oddział Bank of America. Wartość brandu CCB wyceniana jest na 19,603 mld dolarów, co oznacza 82-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.

| Bank of China - najstarszy wśród najcenniejszych |
| --- |

Dużym wzrostem wartości może poszczycić się też ostatnia z chińskich firm. Bank of China uplasował się na 32. miejscu, a wartość jego marki to 19,418 miliardów dolarów (wzrost o 42 proc.). Bank of China jest najstarszą firmą z całej czwórki. Została założona w 1912 roku jako bank centralny Chin. Rolę tę spełniał do 1928 roku, a po tej dacie stał się zwykłym bankiem komercyjnym.

Obecnie jego roczne obroty wynoszą niemal 31 miliardów dolarów, zyski przekraczają 5 miliardów, a bank zarządza aktywami o wartości bliskiej 700 miliardom dolarów.

Firmom z Chin warto się przyglądać. Można być pewnym, że w kolejnych latach będą one szybko awansowały w podobnych zestawieniach.

Tagi: marki, wiadomości, gospodarka
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz