Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
fiat
03.06.2010 07:16

Chrysler zniknie z Europy, Fiat rusza na podbój

Szef koncernu Sergio Marchionne zapowiada ekspansję w USA.

Podziel się
Dodaj komentarz
(fiatpress.com)

Współpraca Fiata z amerykańskim Chryslerem nabiera konkretnych kształtów. Włoski koncern rozpoczyna reorganizacje europejskiej sieci sprzedaży marki Lancia oraz Chrysler. Marka Chrysler ma ostatecznie zniknąć z kontynentu europejskiego.

Integracja sieci sprzedaży Lancii i Chryslera ma zostać zakończona do roku 2014. Nowa sieć pod logo Lancii będzie liczyć w Europie ponad tysiąc punktów sprzedaży. Serwisem i naprawą zostaną w niej objęte także samochody sprzedane jeszcze pod marką Chrysler. Pracownicy europejskich spółek Chryslera mają znaleźć zatrudnienie w odpowiednich spółkach grupy Fiata.

Zarówno Lancia jak i Chrysler nie odgrywają w Europie zbyt dużej roli. Lancia ma silną pozycję tylko na rynku włoskim. W przyszłości marka Chrysler będzie obecna tylko na rynku amerykańskim i brytyjskim.

Tymczasem należąca do amerykańskiego koncernu marka Jeep ma utrzymać swoją niezależność.

[

Fiat nie przeniesie produkcji Pandy do Włoch? ]( http://moto.money.pl/wiadomosci/aktualnosci/artykul/fiat;nie;przeniesie;produkcji;pandy;do;wloch,30,0,626462.html )

Sieć dystrybucji Jeepa w Europie zostanie również włączona do sieci sprzedaży Lancii. Przyszłość marki Dodge w Europie nie jest jeszcze znana.

Szef Fiata Sergio Marchionne wyznaczył Fiatowi i kierowanym również przez niego koncernowi Chrysler nadzwyczaj ambitne cele. Łączna sprzedaż, która wyniosła w roku ubiegłym 3,9 mln aut, wzrośnie do roku 2014 do 6 mln aut - takie są założenia. Do tego czasu Fiat planuje zwiększyć swój udział w Chryslerze do 50 procent.

Silny wzrost ma umożliwić także poprawa sprzedaży w Ameryce Łacińskiej. Już teraz Brazylia jest dla Fiata drugim po Włoszech rynkiem zbytu. Niezbędnym warunkiem do spełnienia tych założeń jest przede wszystkim odbudowa pozycji Chryslera na rynku amerykańskim.

W wydzieleniu z końcem roku sektora produkcji samochodów ciężarowych i dostawczych, maszyn rolniczych i budowlanych z sektora produkcji samochodów osobowych szef Fiata widzi możliwość ożywienia konkurencyjności. Ma to doprowadzić do długofalowej rentowności obu sektorów.

Ogromne oszczędności kosztów Marchionne dostrzega w redukcji ilości płyt podłogowych dla samochodów osobowych z 19 do pięciu. Jednocześnie Fiat planuje zwiększyć liczbę modeli z 32 do 38.

[

Fiat do 2014 roku zainwestuje we Włoszech 30 mld euro ]( http://moto.money.pl/wiadomosci/aktualnosci/artykul/fiat;do;2014;roku;zainwestuje;we;wloszech;30;mld;euro,252,0,612604.html )

Grupa Fiat ma produkować auta małe, kompaktowe i dostawcze, Amerykanie zajmą się autami dużymi, terenowymi i pick-upami. Prace nad napędem hybrydowym i elektrycznym będą się koncentrowały w USA, aby móc skorzystać z oferowanych tam rządowych programów wsparcia.

W 2012 r. Lancia wprowadzi na rynek pochodzący z USA model w segmencie klasy średniej i wyższej klasy średniej. W 2013 r. na rynek wejdzie także produkowany w USA samochód terenowy. O terenowy model z grupy Chryslera swoją paletę modeli chce poszerzyć także Alfa Romeo i Fiat. Ponadto w 2012 r. Alfa planuje wrócić na rynek amerykański.

ZOBACZ TAKŻE:

Tagi: fiat, business news, nowe samochody, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, aktualności, najważniejsze, motoryzacja, moto
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz