Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
tłum. Robert Susło
|

CNN buduje potęgę, kończy współpracę z AP

0
Podziel się:

Amerykańska stacja CNN chce sama zdobyć nowe rynki jako agencja informacyjna.

CNN buduje potęgę, kończy współpracę z AP
(Ethan Bloch/CC/Flickr)

Należąca do giganta medialnego Time Warner amerykańska stacja CNN chce sama zdobyć nowe rynki jako agencja informacyjna.

Dla agencji informacyjnej Associated Press był to szok. Po prawie trzydziestu latach stacja telewizyjna _ CNN zakończyła współpracę z amerykańską agencją informacyjną. Należąca do Time Warner stacja telewizyjna nie będzie już zamieszczała filmów, zdjęć i tekstów pochodzących od AP. O fakcie tym pracownicy _ CNN _ zostali poinformowani pismem prezydenta _ CNN _ Jima Waltona. Zamiast tego CNN _ rozbuduje swoją redakcję wiadomości.

Zakończenie współpracy z_ AP _ jest kolejnym krokiem _ CNN do ugruntowania swojej pozycji niezależnej agencji informacyjnej w mediach i internecie. Kanał informacyjny z Atlanty próbuje już od trzech lat pozycjonować się na nowo, aby stać się bardziej niezależnym od labilnego rynku reklam. Kolejnym powodem rozstania z największą amerykańską agencją informacyjną są koszty. Zaoszczędzone pieniądze CNN _ chce teraz zainwestować we własną produkcję wiadomości.

AP jest rozczarowana wypowiedzeniem współpracy: _ - To fatalnie, że widzowie CNN nie będą mieli w przyszłości dostępu do ekskluzywnych wiadomości AP i sieci reporterów na całym świecie, najwyższego standardu dziennikarstwa _ - poinformowała nowojorska agencja. W przyszłości stacja CNN będzie się opierała na agencji Reutersa i hiszpańskiej agencji informacyjnej EFE.

W USA _ CNN _ znalazło się pod presją z powodu malejącej liczby widzów. Pod względem informacji politycznych ton nadaje już od dawna należący do koncernu medialnego News Corp. Ruperta Murdocha konserwatywny kanał informacyjny Fox. Coraz większą konkurencją są także informacyjne portale internetowe.

ZOBACZ TAKŻE:

business news
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)