Notowania

Coca-Cola kupuje wodę za ponad 4 mld dolarów

To największe przejęcie w historii koncernu. Coca-Cola wchłonie jedną z bardziej popularnych marek w Ameryce - producenta wody witaminizowanej Glaceau.

Podziel się
Dodaj komentarz

*To największe przejęcie w historii koncernu. Coca-Cola wchłonie jedną z bardziej popularnych marek w Ameryce - producenta wody witaminizowanej Glaceau. *

Woda o szczególnych właściwościach zdrowotnych to jeden z modniejszych wśród amerykańskich celebrities produktów. Wszędzie zabierają ją ze sobą m.in. Ben Affleck, Jennifer Lopez, czy Cameron Diaz, gwarantując marce doskonałą reklamę i generując stale rosnącą sprzedaż. To przywiązanie największych gwiazd showbiznesu marki to zapewne jeden z argumentów, który przekonał zarząd Coca-Coli do przejęcia za 4,1 mld dolarów producenta wody z Nowego Jorku.

Jak twierdzi Muhtar Kent z Glaceau, to przejęcie to niezwykła szansa na wykorzystanie potencjału drzemiącego w pionierskiej na światowym rynku marce. Siła nowatorskiego produktu Glaceau w połączeniu z ogromną i sprawdzoną siecią sprzedaży, jaką posiada Coca-Cola, to idealne połączenie, którego efektem może być tylko dalszy wzrost wartości obu marek.

_ Glaceau ma być bronią Coca-Coli w walce z Pepsi, która ten rynek podpiła witaminizowaną wodą Aquafina. _

Innowacyjna marka powstała w 1996 roku. Jej pomysłodawcą był Darius Bikoff z Nowego Jorku. Niszowy rynek odkrył pewnego dnia, kiedy spragniony sięgnął po butelkę niegazowanej wody i napił się jednocześnie żując witaminowy cukierek. I wtedy: Eureka! W momencie wymyślił produkt, markę i kampanię reklamową. Jedno było pewne: sukces.

Autor pomysłu od razu wiedział, że nie będzie to zwyczajna woda, służąca wyłącznie zaspokojeniu pragnienia. Dlatego najwięcej energii włożył w kreację marki. Żadnych wodospadów, górskich krajobrazów, ani niemowląt na etykietach, ani plakatach. Dzięki takiemu założeniu powstała marka i jednocześnie moda na witaminowy napój. Glaceau po prostu wypada nosić przy sobie i popijać.

_ Glaceau ma pozostać odrębną marką w portfolio Coca-Coli. Zarządowi przejętej spółki zapewniono stanowiska na minimum 3 lata. _

Indyjska grupa Tata odkupiła w zeszłym roku 30 proc. udziałów w obiecującej marce. Zapłaciła za nie 677 mln dolarów, a teraz większość z nich odsprzedaje Coca-Coli z dużym zyskiem.

Przedstawiciele koncernu podkreślają jednak, że cena ofertowa jest rzeczywistą wartością Glaceau i nie uważają, że przepłacili za ten produkt.

Tagi: coca-cola, business news, manager
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz
  1. Polecane
  2. Najnowsze
  3. Popularne