Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
coca-cola
18.04.2006 16:09

Coca-Cola: polowanie na nastolatków

Skok na kieszonkowe nastolatków planuje Coca - Cola. Automaty z puszkami mają nie tylko sprzedawać kultowy napój, ale też mają pozwalać na uzupełnienie konta w komórce, oraz na zakup mobilnych gadżetów.

Podziel się
Dodaj komentarz

Skok na kieszonkowe nastolatków planuje Coca – Cola. Automaty z puszkami mają nie tylko sprzedawać kultowy napój, ale też mają pozwalać na uzupełnienie konta w komórce, oraz na zakup mobilnych gadżetów.

Pierwszy, testowy automat stanął w Dublinie. Wrzucając do niego monety otrzymujemy nie tylko puszkę zimnej Coli, Fanty, czy Sprite'a. Możemy także doładować telefon komórkowy oraz kupić dzwonki, logo lub grę do telefonu.

Dodanie nowych usług do automatów w stolicy Irlandii jest to część sześciomiesięcznej akcji Coca – Coli, która ma na celu znalezienie nowych możliwości zwiększenia dochodów z 2,8 miliona maszyn zainstalowanych na całym świecie.

Jak na razie Coca – Cola może być zadowolona z rezultatów swojego nowego projektu - przychody z nowych automatów są przeciętnie dwukrotnie większe niż z tradycyjnych. Należy zwrócić uwagę, że wzrost przychodów jest nie tylko efektem dodania nowych usług. Wzrosła także sprzedaż napojów.

W najbliższym czasie dubliński eksperyment ma zostać rozszerzony na inne kraje europejskie, w pierwszej kolejności na Włochy oraz Wielką Brytanię.Dla przypomnienia, nie jest to pierwsza próba Coca – Coli zwiększenia przychodów z ulicznych automatów. Pod koniec lat 90. i na początku XXI wieku firma wprowadziła maszyny, w których za napoje można było płacić sms-ami.

Pomysł okazał się jednak chybiony. Coca – Cola ponosiła bowiem znaczne koszty związane z obsługą systemu płatności przez sms-y. Tym razem ma być inaczej. W nowych automatach płaci się w tradycyjny sposób: monetami lub za pośrednictwem karty kredytowej.

Tagi: coca-cola, wiadomości, gospodarka, gospodarka polska, najważniejsze
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz