Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
tłum. Robert Susło
|

Czy Adidas utopił pieniądze w Reeboku?

0
Podziel się:

Przejęcie amerykańskiego konkurenta może stać się bardziej kosztowne, niż zakładano. Akcje Adidasa poleciały w dół.

Czy Adidas utopił pieniądze w Reeboku?
(PAP / EPA)
bFfhTaeZ

Przejęcie rok temu amerykańskiego konkurenta może stać się bardziej kosztowne, niż zakładano. Niekalkulowane ryzyko spowodowało, że akcje Adidasa poleciały w dół.

Niemieckiej firmy Herbert Hainer przyznał wczoraj, że nowe ukierunkowanie amerykańskiej marki może być bardziej kosztowne i długotrwałe niż zakładano oraz zredukował prognozy zysku na rok 2007. Następstwem tego było załamanie się kursu akcji Addidasa o prawie 11procent.

Addidas nie potrafi przejmować

Szok wywołany u inwestorów można wytłumaczyć złymi doświadczeniami sprzed lat. Adidasowi już raz nie powiodło się przejęcie konkurenta.

bFfhTafb

W roku 1997 koncern wykupił za 1,2 miliarda euro francuskiego producenta sprzętu ( http://static1.money.pl/i/a/195/10691.jpeg Jedną z twarzy Reeboka jest koszykarz NBA Allen Iverson )narciarskiego Salomon, ale nigdy nie udało mu się wyprowadzić firmy na prostą.

Od tego czasu Adidasy zdążył już pozbyć się Salomona. Podobnie przejęcie Reeboka za 3 miliardy dolarów może stać się dla Adidasa niekończącym się maratonem. Do końca trzeciego kwartału Amerykanie zaksięgowali o 14 procent mniej zleceń niż w roku poprzednim.

Niezbędna promocja

Aby ożywić Reeboka, Adidas zainwestuje w przyszłym roku 50 milionów euro w reklamę i nowe produkty. Zdeklarowany celem Adidasa jest zdobycie wraz z Reebokiem pozycji numer jeden w branży. Dziś niekwestionowanym liderem jest amerykański koncern Nike.

bFfhTafh

Przyczyn, które kłopotów Reeboka jest wiele. W Stanach Zjednoczonych marka była mocno ukierunkowana na sportową modę dla młodych ludzi w dużych metropoliach. „Ci zaś wydają obecnie więcej pieniędzy na elektronikę”, twierdzi Marshall Cohen, analityk firmy badającej rynek NPD Fashionworld. Dlatego Adidas musi nadać marce Reebok nowy wizerunek.

Reebok do lifestyle'a

Poza tym, marka Reebok znika coraz częściej z półek sklepowych, ponieważ sklepy koncentrują się na trzech markach wiodących, a są nimi Nike, Adidas i Puma.

Adidas przejął także umowę, jaką miał Reebok z amerykańską ligą koszykówki NBA. Należy to do strategii niemieckiego koncernu, który chce wypromować Adidasa jako markę dla dyscyplin sportów drużynowych, a tymczasem Reebok ma kojarzyć się z lifestyle.

bFfhTafi

Adidas obsadził u Reeboka prawie wszystkie kluczowe pozycje własnymi ludźmi. W ten sposób Niemcy chcą uniknąć błędów, jakie popełnili przejmując firmę Salomon, pozostawiając przez lata dużą swobodę działań menedżerom przejętej spółki.

Salomon nigdy nie osiągnął marż, jakie uzyskiwał Adidas. Tymczasem konkurenci Adidasa są zdania, że firma będzie potrzebowała jeszcze dużo czasu by pokonać problemy, z jakimi boryka się Reebok.

bFfhTafC
business news
wiadomości
KOMENTARZE
(0)