Notowania

biznes
28.11.2008 10:11

Dlaczego warto należeć do biznesowej e-społeczności?

Połowa użytkowników biznesowych serwisów społecznościowych nawiązała dzięki nim nowe znajomości.

Podziel się
Dodaj komentarz

*Połowa użytkowników biznesowych serwisów społecznościowych nawiązała dzięki nim nowe znajomości, a na wspólne przedsięwzięcie z osobą poznaną w serwisie zdecydował się co piąty zarejestrowany - wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie serwisu Profeo.pl. *

Prawie 80% użytkowników społeczności biznesowych pracuje zawodowo, a serwisy są dla nich źródłem wiedzy na temat rynku. Większość tworzy własne sieci kontaktów, do których zaprasza zarówno osoby już sobie znane, jak i te, poznane dopiero w serwisie. Ponad 7% badanych ogranicza listę znajomych w serwisie do osób poznanych wirtualnie. Co dziesiąta sieć kontaktów liczy więcej niż sto nazwisk.

Znajomości nawiązane za pośrednictwem portalu są utrzymywane także poza nim: preferowanymi sposobami kontaktu są e-mail i telefon. Co trzeci ankietowany spotkał się z osobą, z którą skontaktował się w biznesowym portalu społecznościowym, a 21% zrealizowało wspólne przedsięwzięcie z takim znajomym.

Badanie Profeo.pl wskazuje także na wysoki poziom zaufania, jaki użytkownicy mają do osób poznanych dzięki sieciom biznesowym. Rekomendacje "społecznościowych" znajomych są wiarygodne dla większości badanych (82%). Co trzeci respondent wykorzystał zawodową radę udzieloną przez osobę poznaną za pośrednictwem portalu, a jedna na pięć osób (21%) skorzystała z poleconej konferencji czy szkolenia.

Celem badania było określenie sposobów wykorzystywania biznesowych serwisów społecznościowych przez użytkowników. Badanie zrealizowała w październiku 2008 firma Gemius. Analiza objęła 1213 internautów, w wieku 24-45 z wykształceniem wyższym i średnim, z czego 1102 osoby zadeklarowały posiadanie profilu w co najmniej jednym biznesowym serwisie społecznościowym.

Tagi: biznes, business news, manager
Źródło:
ebiznes.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz