Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
boeing
19.06.2010 11:47

Dreamliner wylatał tysiąc testowych godzin

Opóźniony o dwa lata projekt ma za sobą 40 procent wymaganych testów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(markjhandel/CC/Flickr)

Opóźniony o dwa lata projekt ma za sobą 40 procent testów wymaganych do certyfikacji. *Trzy maszyny Boeing 787 Dreamliner jesienią 2011 roku mają trafić do PLL LOT.*

W testach uczestniczy już piąta maszyna tej konstrukcji. - _ Jesteśmy dumni, że wprowadzamy piątego Dreamlinera do fazy testów i rozpoczynamy latanie na silnikach GE _ - przekazał wiceprezes i dyrektor generalny programu 787 Boeing Commercial Airplanes, Scott Fancher.

Samolot wykonał blisko czterogodzinny lot, testując silniki. Testowane są silniki General Electric. Badania dotyczą m.in. tego, czy ewentualne zmiany w silnikach nie będą miały wpływu na sterowność samolotu. Szósty, a zarazem ostatni 787, dołączy do programu testów przed końcem lipca. Wcześniej Boeing testował m.in. ugięcia skrzydeł Dreamlinera przy całkowitym obciążeniu.

Zobacz pierwszy lot Dreamlinera:

*Pierwszy lot testowy *Dreamlinera miał miejsce w USA w grudniu 2009 roku.
Pierwszym na świecie odbiorcą Dreamlinera ma być japońska linia ANA. Ma ona dostać maszynę w styczniu-lutym 2011 roku. LOT jest w kolejce oczekujących na pozycji ósmej; w Europie nasz przewoźnik będzie jednak pierwszym odbiorcą tych samolotów.

Dreamliner ma być przykładem bardziej ekologicznego, cichego i oszczędnego samolotu niż produkowane do tej pory. Będzie spalał o 20 procent mniej paliwa niż samoloty, które zastąpi. Aby zredukować spalanie, konstrukcja 787 zrobiona jest w dużej części z włókna węglowego, co czyni maszynę lżejszą.

Oznacza to również zdecydowanie mniejsze wydzielanie CO2. Dreamliner będzie także emitował 60 procent mniej hałasu. Samoloty te będą mogły przewieźć od 210 do 330 pasażerów na odległość ponad 15,5 tysiąca kilometrów.

Projekt 787 Dreamliner jest opóźniony o ponad dwa lata, a jego finalizacja była wielokrotnie przekładana. Pierwotnie 787 miał zostać oblatany latem 2007 r. i przekazany pierwszemu odbiorcy - japońskim liniom lotniczym - w maju 2008 r. Opóźnienie wynikało z potrzeby modyfikacji m.in. bocznej części kadłuba.

Tagi: boeing, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz