Notowania

internet
28.07.2009 15:49

Dwie trzecie internautów kupuje w sieci

Wynik jest podobny jak rok temu, jednak o stagnacji nie może być mowy.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Edward Bock/Dreamstime.com)

Wynik jest podobny jak rok temu, jednak o stagnacji nie może być mowy - wynika z raportu _ E-commerce w Polsce _, autorstwa Gemius i porównywarki Skąpiec.pl.

Średnio miesięcznie w sklepach internetowych wydajemy 38 złotych. Na aukcjach jest to o ponad 1/3 więcej. W ten sposób statystyczny e-klient wydaje 60 złotych.

_ - Polski rynek e-commerce wciąż można uznać za rozwojowy - _podkreślają autorzy raportu. Z ich badań wynika, że 80 procent osób, deklarujących że robią zakupy w internecie, będzie to robić nadal. Dodatkowo 44 procent ankietowanych, którzy do e-zakupów dotąd się nie przyznawali, zamierza ten stan zmienić.

Jak podkreśają autorzy badania, internauci wyraźnie chętniej niż w poprzednich latach korzystają z porównywarek cen. Spada natomiast korzystanie w pierwszej kolejności z wyszukiwarek internetowych.

Badanie pokazało też wyraźną różnicę w aktywności klientów sklepów i aukcji internetowych._ - Co prawda liczba użytkowników tych serwisów jest podobna, to jednak na aukcjach dokonywanych jest blisko 8 razy więcej odsłon niż w sklepach. Użytkownicy przeglądają więcej pojedynczych aukcji niż podstron sklepowych - _ podkreślają autorzy. _ - Poza tym poświęcają znacznie więcej czasu aukcjom (średnio ponad 5 godzin miesięcznie) niż sklepom (średnio 45 minut w skali miesiąca). Przeciętny użytkownik w marcu 2009 roku dokonał blisko 580 odsłon stron aukcyjnych i niespełna 73 odsłony w sklepach online. _

Badanie _ Internauci o zakupach w sieci _ zostało zrealizowane w okresie 21-26 kwietnia 2009 roku. Do analizy włączono 1700 kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku 15 lat i więcej.

Tagi: internet, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, najważniejsze, e-biznes
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz