Notowania

fiat
06.08.2013 06:38

Fabryka Fiata wychodzi z zapaści? Zwiększają produkcję

W ciągu ostatnich miesięcy tyska fabryka koncernu Fiat Auto Poland, prowadzonego w Polsce przez Luigi Galante, zwiększyła produkcję o ponad 15 procent. Dzięki temu pracę zachowa 50 osób.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Fiat Auto Poland)

W ciągu ostatnich siedmiu miesięcy tyska fabryka Fiata, prowadzonego w Polsce przez Luigi Galante (na zdjęciu), zwiększyła produkcję swoich najważniejszych modeli o ponad 15 procent. Dzięki zwiększonym zamówieniom pracę zachowa 50 spośród około 150 osób, którym z końcem lipca wygasły umowy o pracę.

Ogółem od początku roku do końca lipca zakład wyprodukował ponad 185,5 tys. samochodów. To prawie 22 proc. mniej niż w tym samym czasie rok wcześniej, kiedy produkcja przekroczyła 237,7 tys. aut. Spadek jest efektem zaprzestania z końcem ubiegłego roku produkcji modelu panda classic.

W pierwszym kwartale tego roku, w związku ze zmniejszeniem produkcji, fabryka zredukowała zatrudnienie o 1450 osób i wprowadziła pracę na dwie zmiany, zamiast trzech. Drugi kwartał przyniósł jednak wzrost popytu na wytwarzane w Tychach niewielkie auta. Fabryka ponownie zatrudniła - na okres od kwietnia do końca lipca - 150 zwolnionych wcześniej osób.

_ - Dzięki nowym zamówieniom na Fiata 500 i Lancię Ypsilon produkcja tych modeli jest zauważalnie wyższa od wcześniej prognozowanej. Spodziewamy się, że mimo ogólnej tendencji spadkowej sprzedaży samochodów na największych europejskich rynkach, popyt na te modele w kolejnych miesiącach utrzyma się na dobrym poziomie _ - powiedział rzecznik Fiat Auto Poland.

Od początku roku do końca lipca tyska fabryka wyprodukowała blisko 107,6 tys. aut marki Fiat 500, wobec około 92 tys. w tym samym okresie przed rokiem. Produkcja samochodów marki Lancia Ypsilon przekroczyła 39,7 tys., wobec 34,5 tys. w ciągu siedmiu miesięcy zeszłego roku. By sprostać zamówieniom zakład rozpoczął pracę także w wybrane soboty.

W sumie modeli Fiat 500, Abarth 500 i Lancia Ypsilon wyprodukowano do końca lipca 152.183 egzemplarze; 99 proc. produkcji trafiło na eksport. Z linii produkcyjnej w Tychach zjechało też ponad 33,3 tys. aut modelu Ford Ka, wytwarzanego na zlecenie koncernu Forda.

Rzecznik podkreślił, że większość dużych europejskich rynków motoryzacyjnych, m.in. niemiecki i włoski, nadal notuje spadki sprzedaży samochodów. Tym bardziej przedstawiciele FAP cieszą się z rosnącego popytu na modele wytwarzane w Tychach.

Dzięki wzrostowi zamówień od września fabryka zamierza zatrudnić na kolejne trzy miesiące około 50 osób z grupy 150 zatrudnionych tymczasowo pracowników, którym z końcem lipca skończyły się umowy o pracę.

Wczoraj w tyskiej fabryce rozpoczęła się doroczna dwutygodniowa przerwa urlopowo-remontowa. Zakład wznowi pracę 19 sierpnia. Wcześniej, 10 lipca, załoga fabryki otrzymała premię urlopową w wysokości połowy pensji.

Przedstawiciele FAP podtrzymują prognozy, zgodnie z którymi tyski zakład wyprodukuje w całym 2013 roku poniżej 300 tys. aut, wobec niespełna 350 tys. w ubiegłym roku i ponad 600 tys. w rekordowym roku 2009.

Zakład w Tychach zatrudnia obecnie około 3,4 tys. osób. Po tegorocznej redukcji zatrudnienia fabryka rozpoczęła pracę na dwie zmiany, zamiast trzech. Od września liczna zatrudnionych wzrośnie o około 1450 osób.

Czytaj więcej w Manager.Money.pl
150 osób ponownie zatrudnionych w Fiacie ma pracę do końca lipca Tyska fabryka Fiata, która w pierwszym kwartale roku zwolniła 1450 pracowników, niedługo później z powodu wzrostu zamówień ponownie przyjęła 150 osób, które wcześniej straciły zatrudnienie.
Wielka inwestycja General Motors Rocznie na Białorusi montowanych będzie 4-7 tys. samochodów. Dziś zostało podpisane porozumienie w tej sprawie.
Ograniczyli zatrudnienie, pracują w sobotę W pierwszym kwartale tego roku Fiat zwolnił w Tychach 1450 osób, a fabryka rozpoczęła pracę w systemie dwuzmianowym, zamiast trzech zmian.
Tagi: fiat, business news, wiadmomości, gospodarka, manager, czołówki
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz