Notowania

facebook
15.07.2008 12:50

Firmy polują na klientów na Facebooku

Coca-Cola, HBO i Visa zauważyły siłę drzemiącą w serwisach społecznościowych.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Wielkie firmy, takie jak Microsoft, Coca-Cola, Visa czy HBO zaczynają zauważać siłę drzemiącą w gwałtownie rozwijających się serwisach społecznościowych.

Ian Schafer, prezes i założyciel firmy Deep Focus, która tworzy facebook'owe kampanie reklamowe dla największych firm twierdzi, że serwisy typu MySpace czy Facebook stały się już zdecydowanie za duże, aby pozwolić sobie na ignorowanie ich. Warto wykorzystać potencjał marketingowy, który się w nich kryje.

Na serwisach społecznościowych ludzie bardzo często umieszczają bardzo dokładne dane personalne, takie jak płeć, wiek, zawód, wykształcenie, czy zainteresowania. Wiele firm morze na tym skorzystać, wymierzając swoje reklamy precyzyjnie w poszczególne grupy społeczne. Firma Sears, na przykład, użyła tego typu metody w celu promowania swoich sukni na bal maturalny. Imran Jooma, prezes firmy, nie podaje konkretnych liczb, ale przyznaje, że wyniki tego typu kampanii zdecydowanie przeszły jego najśmielsze oczekiwania.

ZOBACZ TAKŻE:

* [ > Sheryl Sandberg zrobi z Facebooka biznes ]( http://manager.money.pl/ludzie/portrety/artykul/sheryl;sandberg;zrobi;z;facebooka;biznes,191,0,336319.html )
* [ > Facebook powoduje straty w firmach ]( http://manager.money.pl/strategie/zarzadzanie/artykul/facebook;powoduje;straty;w;firmach,50,0,260658.html )
* [ > Facebook numerem 1 na świecie ]( http://manager.money.pl/news/artykul/facebook;numerem;1;na;swiecie,223,0,349151.html )

Wiele firm widzi w serwisach społecznościowych świetlaną przyszłość reklamy swoich marek. Producenci najczęściej wykorzystują wiek użytkownika jako wskazówkę, jaką reklamę warto wyświetlić na jego profilu. Niektórzy użytkownicy uważają jednak, że zupełnie nie zwracają uwagi na takie reklamy. Victoria Boyko, analityk reklamy z San Francisco twierdzi, że mimo znacznej ilości reklam ubrań na swoim profilu, nigdy nie klika na żadną z nich.

Użytkownicy serwisu typu Facebook cenią portal głównie za to, że daje możliwość poznawania ludzi i łączenia się w grupy. Nikt nie szuka tam promocji jeansów czy reklamy perfum. Mimo wszystko, zainteresowanie reklamą rośnie. Ten obszar reklamy jest jednak bardzo delikatny. Niewiele trzeba, aby przytłoczeni nachalną reklamą użytkownicy zrezygnowali z serwisu.

Tagi: facebook, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz