Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Gadu-Gadu sprzedane firmie Naspers

0
Podziel się:

Większościowy akcjonariusz spółki Gadu-Gadu S.A., posiadający 55,05% akcji zdecydował się sprzedać swoje udziały firmie Naspers Ltd.

Gadu-Gadu sprzedane firmie Naspers
bECGyIxx

*Większościowy akcjonariusz spółki Gadu-Gadu S.A., posiadający 55,05% akcji zdecydował się sprzedać swoje udziały firmie Naspers Ltd, dzięki czemu nowy akcjonariusz nabędzie pakiet kontrolny akcji Gadu-Gadu S.A. *

Dziś, 4 października 2007 r. firma Naspers Ltd - działająca w branży internetu i mediów - ogłosiła publicznie zamiar kupna 100% udziałów spółki Gadu-Gadu S.A. poprzez zależne od siebie spółki Myriad International Holdings B.V. i MIH Poland Holdings B.V.

Naspers planuje objąć wszystkie akcje do 13 grudnia 2007 roku.

bECGyIxz

Jak mówi Mariusz Banaszuk, Prezes Zarządu Warsaw Equity Holding Sp. z o.o., spółki która sprzedaje swoje udziały firmie Naspers: - Gadu-Gadu to jedna z najlepszych inwestycji, jakie rozwijaliśmy w funduszu. Po ponad siedmiu latach uznaliśmy, że przyszedł czas na zmiany w portfelu zarządzanych przez nas spółek.

Naspers, notowany m.in. na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, jest globalną korporacją działającą na światowym rynku mediów i internetu - od Stanów Zjednoczonych przez Europę po Azję. Poprzez zależną od siebie spółkę MIH Holding Naspers ten jest współudziałowcem w firmie Tencent, będącej producentem największego chińskiego komunikatora internetowego QQ (100 mln użytkowników) oraz posiada znaczące udziały w popularnym rosyjskim serwisie Mail.ru, z którego korzysta miesięcznie 30 milionów internautów.

Decyzja Naspers o zainwestowaniu w spółkę Gadu-Gadu to część strategii angażowania się firmy w obiecujące przedsięwzięcia internetowe na rynkach wschodzących. Gadu-Gadu S.A. będzie pierwszą inwestycją Naspers w Polsce i w tej części Europy, poza Holandią, w której Naspers prowadzi już działalność.

Jak informują przedstawiciele Gadu-Gadu S.A. dzięki pozyskaniu inwestora branżowego spółka otrzyma dostęp do światowego know-how z zakresu internetu i mediów, co będzie przydatne nie tylko przy rozwijaniu rodzimych projektów - komunikatora Gadu-Gadu, serwisu MojaGeneracja.pl, Gadu Radia, usług telekomunikacyjnych - ale także przy rozpoczętej już ekspansji Gadu-Gadu na rynki zagraniczne.

bECGyIya
business news
manager
KOMENTARZE
(0)