Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Gino Rossi wychodzi na giełdę

0
Podziel się:

Gino Rossi w drodze na giełdę Gino Rossi S.A. złożyła w środę, 19 kwietnia, prospekt emisyjny w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Spółka chce zadebiutować na giełdzie w drugiej połowie czerwca. Oferującym akcje jest Dom Maklerski IDMSA.

Środki pozyskane z publicznej emisji akcji spółka przeznaczy głównie na dalszy rozwój sieci salonów firmowych Gino Rossi w kraju i za granicą. Rozwojowi sieci sprzedaży będzie towarzyszyć budowa centrum logistycznego z halą magazynową, modernizacja części maszyn obuwniczych oraz wdrożenie systemu informatycznego wspierającego zarządzanie Grupą Kapitałową.

Od początku 2006 roku Gino Rossi otworzyła już 4 salony firmowe, z czego 2 za granicą, a do końca roku zostanie otwartych co najmniej kolejnych 18 salonów, w tym 4 za granicą. Intensywny rozwój salonów firmowych umocni bardzo silną pozycję Spółki na krajowym rynku - Gino Rossi posiada największą w Polsce sieć sprzedaży w segmencie obuwia średniej i wyższej półki.

Strategia spółki koncentruje się na konsekwentnym wzmacnianiu fundamentalnych przewag konkurencyjnych - marki Gino Rossi, drugiej spośród polskich marek pod względem prestiżu i jakości w „Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek" Rzeczpospolitej i Ernst&Young - oraz sieci salonów firmowych. Niewątpliwie ogromne znaczenie dla osiągniętego sukcesu ma sprawna współpraca polskich i włoskich akcjonariuszy spółki. Połączenie doświadczenia w branży modowej włoskich partnerów, z których na przykład Pan Gherardo Iannelli był wieloletnim akcjonariuszem i członkiem zarządu znanej firmy PRADA, ze znajomością specyfiki polskiego rynku przez polskich akcjonariuszy, wydaje się decydować o powodzeniu rynkowym kolejnych kolekcji.

Obecnie sieć sprzedaży spółki liczy 87 salonów, w tym 16 za granicą. Zlokalizowane są one w największych miastach Polski i stolicach europejskich, między innymi w Berlinie, Pradze, Wilnie oraz Rydze. Jeden, spośród trzech berlińskich salonów Gino Rossi, mieści się przy prestiżowym Kurfürstendamm, obok sklepów Gucciego i Ermenegildo Zegna.

W I kwartale bieżącego roku obroty Gino Rossi S.A. zwiększyły się do 29,5 mln złotych, rosnąc o 43% w stosunku do odpowiedniego okresu ubiegłego roku. W 2005 roku Grupa Kapitałowa wypracowała blisko 96 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 2 mln zł zysku.

Informacje o firmie:
Gino Rossi S.A. specjalizuje się w dystrybucji eleganckiego obuwia męskiego i damskiego ze średniej i wyższej półki. Dwie trzecie asortymentu obuwia powstaje w Polsce, pozostała część kolekcji wytwarzana jest głównie we Włoszech.

Spółka współpracuje z najlepszymi włoskimi i polskimi stylistami, projektując własne, unikalne kolekcje, zgodne z najmodniejszymi światowymi trendami. Oferta Spółki obejmuje marki Gino Rossi, G&R oraz Geox - włoskie obuwie z oddychającą i pochłaniającą wilgoć podeszwą. Pod marką Gino Rossi sprzedawana jest również galanteria (torebki, rękawiczki, paski, kurtki skórzane, krawaty) oraz akcesoria do pielęgnacji obuwia. W roku 2005 spółka sprzedała ponad 420 tys. par obuwia. Firma zatrudnia ponad 270 osób.

business news
manager
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)