Firma badawcza comScore podaje, że w USA w kwietniu Google razem ze swoimi powiązanymi witrynami pierwszy raz w historii miało więcej unikalnych użytkowników niż sieć serwisów Yahoo!
Potentat wśród wyszukiwarek odnotował w Stanach Zjednoczonych 141 milionów unikalnych użytkowników, Yahoo miało niewiele mniej - 140,6 miliona unikalnych użytkowników. Kolejny na liście to Microsoft z liczbą 121 milionów unikalnych użytkowników, AOL - 111 milionów unikalnych użytkowników.
Liderem na rynku reklamy pozostało Yahoo! Reklamodawcy dotarli w kwietniu do 160 milionów użytkowników portalu. Google może się pochwalić liczbą 155 milionów odbiorców reklam. Najwięcej wizyt odnotował serwis Playlist.com, główna strona MLB (ligi baseballu, która rozpoczęła miesiąc temu rozgrywki) oraz witryna amerykańskiego fiskusa - IRS.gov.
Jak podaje _ Webhosting.pl _- Jack Flanagan odpowiedzialny w comScore za badanie Media Metrix powiedział: _ Kwiecień był bardzo aktywnym miesiącem. Google wysunęło się na prowadzenie głównie dzięki popularyzacji wyszukiwarki i rozwojowi YouTube. Wzrost oglądalności witryn podatkowych, który zaczął się w styczniu, osiągnął zaś swoje apogeum w pierwszych dwóch tygodniach kwietnia _.