Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Greenpeace krytykuje duże sieci za handel zagrożonymi gatunkami

0
Podziel się:

Ranking pokazał, że nie wszyscy handlowcy zwracają uwagę na ostrzeżenia ekologów.

Greenpeace krytykuje duże sieci za handel zagrożonymi gatunkami
(Amy Jeffries/CC/Flickr)
bFgkdgZN

Greenpeace opublikował dziś trzecią edycję rankingu _ Oceany na sprzedaż _. Pokazuje w nim, które sieci handlowe posiadają w swoim asortymencie gatunki morskie zagrożone wyginięciem lub takie, których połów wiąże się z destrukcją morskich ekosystemów oraz czy produkty są należycie oznakowane.

Najlepsza sytuacja panuje pod tym względem w sklepach sieci _ Lidl _ i _ Kaufland _. Mogą się one pochwalić wypracowanymi zasadami pozyskiwania produktów rybnych. Słabiej pod tym względem zostały ocenione _ Auchan _ i _ Carrefour _ , a najgorzej delikatesy _ Alma _ i _ Bomi _.

Wyniki rankingu _ Oceany na sprzedaż _
Miejsce w rankingu Nazwa sieci Uzyskane punkty (max. 100)
1 Lidl 66
2 Kaufland 62
3 Auchan 54
4 Carrefour 50
5 Real 37
6 Piotr i Paweł 31
7 Tesco 26
8 Alma 15
9 Bomi 7
bFgkdgZP

Źródło: Greenpeace

_ _ - Zmiany na polskim rynku zachodzą bardzo powoli. Sytuacja jest ciągle niezadowalająca. Większość detalistów nie implementowała odpowiedzialnych strategii. Na półkach polskich sklepów ciągle więc można znaleźć gatunki morskie zagrożone wyginięciem, jak np. tuńczyk błękitnopłetwy czy węgorz europejski, a jakość oznakowania produktów rybnych pozostawia wiele do życzenia. Uniemożliwia to konsumentom dokonanie świadomego wyboru _ _ - ocenia Magdalena Figura, koordynatorka kampanii _ Morza i Oceany _ Greenpeace Polska.

Tymczasem zdaniem ekologów naukowcy biją na alarm_ _ . - Większość znanych dziś gatunków dużych ryb drapieżnych może niedługo przestać istnieć. Tymczasem takie sieci jak Bomi _ uparcie ignorują zarówno nasze apele jak i prawo konsumentów do nabywania ryb i produktów rybnych, pozyskiwanych w sposób zrównoważony. Jeśli chcemy cieszyć się w przyszłości doskonałym smakiem darów morza, już dziś detaliści powinni wprowadzić radykalne zmiany w sposobie pozyskiwania produktów rybnych - _dodaje Figura.

W rankingu oceniono 9 największych sieci sprzedaży detalicznej w Polsce pod kątem ich strategii pozyskiwania ryb, produktów rybnych i owoców morza. Pierwsze takie zestawienie ukazało się we wrześniu 2008 roku.

bFgkdgZV
Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/72/t96840.jpg ) ] (http://interaktywnie.com/biznes/newsy/raporty-i-badania/najbardziej-angazujace-marki-w-polsce-rzadzi-greenpeace-19546) Greenpeace bije polskich gigantów na głowę Na Facebooku nikt nie potrafi zaangażować bardziej użytkowników. Duże polskie marki nie znalazły się w czołówce.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/138/t152970.jpg ) ] (http://manager.money.pl/styl/artykul/australijczycy;zamykaja;siedzibe;greenpeaceu,127,0,878207.html) Greenpeace narozrabiał. Zamknęli mu siedzibę Policja zamknęła dziś siedzibę Greenpeace'u w Sydney po tym jak aktywiści organizacji włamali się na teren instytutu badawczego
[ ( http://static1.money.pl/i/h/163/t90787.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/letnie;wyprzedaze;najbardziej;kusza;kobiety,223,0,874207.html) Sezon na wyprzedaże. Sprawdź okazje Sukienki, dżinsy i koszule podczas letnich wyprzedaży można kupić nawet o 70 proc. taniej.
bFgkdhaq
business news
wiadomości
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)