Na drugim miejscu w rankingu najcenniejszych marek opracowanym przez firmę Interbrand plasuje się sieć Carrefour. Francuska firma wyceniana jest na 6,620 miliarda euro.
Na liście 25 najbardziej wartościowych marek znajdziemy 2 firmy ze Szwecji, 4 z Francji, 8 z Wielkiej Brytanii, 4 z Hiszpanii, 6 z Niemiec i 1 z Holandii.
Następne po Carrefourze miejsce należy do Ikei (6,516 mld. euro), kolejne jest Tesco (5,617 mld.) i Mark & Spencer (5,100 mld.).
Reszta tabeli wygląda następująco:
- Zara (4,112 mld.)
- Aldi (2,675 mld.)
- Boots (2,003 mld.)
- El Corte Ingles (1,930 mld.)
- Auchan (1,860 mld.)
- ASDA (1,224 mld.)
- MediaMarkt (1,094 mld.)
- Lidl (910 mln.)
- Edeka (905 mln.)
- C&A (882 mln.)
- Sephora (767 mln.)
- The Body Shop (727 mln.)
- Argos (726 mln.)
- Mango (702 mln.)
- Sainsbury's (512 mln.)
- Kaufland (418 mln.)
- Mercadona (398 mln.)
- FNAC (379 mln.)
- Rewe (303 mln.)
- Carphone Warehouse (282 mln.)
ZOBACZ TAKŻE:
Firma doradcza Interbrand należy do amerykańskiego holdingu reklamowego Omnicom Group. Publikuje zestawienia najpotężniejszych marek świata i rankingi szacując ich wartość w dolarach. Badania i metodologia Interbrand zaakceptowane zostały przez największe banki inwestycyjne, firmy audytorskie i giełdy na świecie.