Ministerstwo Gospodarki nie chce ujawnienia stanu negocjacji z potencjalnym zagranicznym inwestorem zainteresowanym FSO. Chodzi o koncern Magna International, który - według nieoficjalnych informacji - miałby w Warszawie produkować europejski model nissana micry.
Wiceminister Grażyna Henclewska, na posiedzeniu sejmowej komisji gospodarki, gdzie miano przede wszystkim mówić o przyszłości żerańskiej Fabryki Samochodów Osobowych, odmówiła informacji na ten temat. Według jej słów, _ tak będzie lepiej dla toczących się rozmów _:
W mediach pojawiały się ostatnio doniesienia, że Magna stawia warunek finansowy - wejdzie do FSO, jeśli będzie wsparcie z budżetu państwa: 90 milionów złotych. Taki grant to nie wszystko - koncern spodziewa się długoterminowego zwolnienia z podatku dochodowego i specjalnej strefy ekonomicznej na terenie zakładu. Jedyne, co udało się posłom uzyskać od przedstawicielki Ministerstwa Gospodarki, to ogólne zapewnienie, że _ rząd stara się znaleźć takie rozwiązanie, by inwestor mógł otrzymać odpowiednią pomoc _.
Przewodniczący sejmowej komisji gospodarki Wojciech Jasińsk nie ukrywał rozczarowania przedłużającym się stanem niepewności co do perspektyw FSO. Rozczarowany był też uczestniczący w posiedzeniu Marek Dyżakowski ze Związku Zawodowego Inżynierów i Techników.
Żerańska Fabryka Samochodów Osobowych powstała w 1951 roku. Miała dotychczas dwóch inwestorów: Daewoo oraz AvtoZAZ.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Jest kupiec na FSO. Wiemy, jakie postawił warunki Motoryzacyjny koncern mógłby za pięć lat produkować w Warszawie nawet 200 tysięcy aut rocznie. | |
Ugasili pożar. Co dalej z elektrociepłownią? Produkcję prądu i ciepła przejmuje zakład na Siekierkach, uruchomiona będzie też ciepłownia Kawęczyn. | |
Pożar w elektrociepłowni Żerań. Są ranni Zgłoszenie o pożarze dotarło do strażaków około godziny 16.20. W budynku elektrociepłowni, przy ulicy Modlińskiej, zapalił się pył węglowy. |