Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
tłum. Robert Susło
|

JP Morgan chce walczyć o klientów w Europie

0
Podziel się:

Amerykanie stawiają na dużych klientów z branży przemysłowej m.in. w Niemczech i Szwajcarii.

JP Morgan chce walczyć o klientów w Europie
(DragonFlyEye/CC/Flickr)

Amerykański bank zamierza odebrać klientów brytyjskiemu HSBC, Citigroup oraz Deutsche Bank. Amerykanie stawiają na dużych klientów z branży przemysłowej.

JP Morgan Chase chce walczyć o klientów instytucjonalnych w Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Amerykanie chcą odebrać międzynarodowych klientów takim bankom jak Deutsche Bank, HSBC oraz Citigroup.

Celem JP Morgan jest także wyparcie konkurencji z przynoszącej znaczne zyski działalności w krajach rozwijających się jak Chiny, Indie, Brazylia, a także Filipiny i Korea Południowa. W swojej strategii bank stawia na wewnętrzny rozwój tych regionów.

Osoby z kręgu banku podkreślają, że pierwsze plany rozbudowy sektora klientów instytucjonalnych pojawiły się już przed trzema laty. Bank czekał jednak na odpowiedni moment.

JP Morgan należy do banków, które podlegają szczególnemu państwowemu nadzorowi, a zapowiedzi amerykańskiego prezydenta Baracka Obamy, jeżeli wejdą w życie, mogą być dla banku poważnie odczuwalne. Plany Obamy przewidują ograniczenie inwestycji banków komercyjnych w fundusze hedgingowe oraz możliwości spekulowania własnym kapitałem. Ponadto Obama chce ograniczyć konsolidację sektora finansowego.

Tymczasem według Grega Guyetta, szefa japońskiego oddziału banku, JP Morgan zamierza zainwestować w rozwój 100 mln dolarów oraz zatrudnić 300 pracowników. W Europie Amerykanie będą chcieli zaoferować dodatkowe produkty bankowe największym koncernom notowanym na giełdach oraz przedsiębiorstwom znajdującym się w rękach fundacji lub rodzin jak Bosch czy koncern przemysłowy Benteler.

Analitycy popierają plany banku. Według Jamie Peters z Morningstar, rozbudowując działalność w sektorze Corporate Banking JP Morgan skorzysta na nadwyrężonej reputacji Citigroup. _ - To dochodowy sektor działalności _ - mówi Peters.

Z powodu planowanego ograniczenia bankowości inwestycyjnej w USA ważne jest, by JP Morgan znalazł nowe pola inwestycyjne. Matthew Albrecht, analityk Standard & Poor's Equity Research podkreśla, że do rozbudowy działalności w tym sektorze niezbędne są znaczne inwestycje. Planowane 100 mln dolarów mają być dopiero pierwszym etapem.

Z oferty tzw. Corporate Banking mają w przyszłości korzystać np. globalne koncerny samochodowe. Corporate Banking ma pomagać w sporządzaniu kredytowych umów ramowych, w finansowaniu handlu dewizami, ale także w zarządzaniu gotówką. Według insiderów JP Morgan liczy przy tym na dobre kontakty w krajach rozwijających się i jest gotów do udzielania miliardowych kredytów, a _ oferta banku ma być jednocześnie alternatywą dla lokalnych instytucji finansowych. _ Dla JP Morgan Corporate Banking odgrywał dotychczas dużą rolę w USA i państwach układu Północnoamerykańskiej Strefy Wolnego Handlu (NAFTA).

business news
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)