Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
psychologia biznesu
02.06.2008 15:02

Kryzys w firmie? Potrzebny szef z dziecięcą twarzą

Ta zasada sprawdza się wyłącznie w przypadku drobnych problemów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/DPA)

*Reakcja opinii publicznej jest tym lepsza, im bardziej dziecinna jest twarz dyrektora. *

Gerald J. Gorn i Yuwei Jiang z Uniwersytetu w Hongkongu oraz Gita V. Johar z Columbia University w Nowym Jorku podkreślają, że podczas kryzysu media na całym świecie publikują zdjęcia szefostwa firmy, co prowokuje czytelników i widzów do formułowania sądów dotyczących zarówno osób, jak i samej sytuacji.

W ramach eksperymentu międzynarodowy zespół naukowców badał reakcje wolontariuszy na doniesienia prasowe o fikcyjnym kryzysie jakiejś korporacji.

Okazało się, że w sytuacji niezbyt poważnego zagrożenia wizerunku najlepiej sprawdzali się dyrektorzy o dziecięcych (z dużymi oczami, małymi nosami, wysokim czołem i drobnym podbródkiem) niż dorosłych rysach twarzy. Badani postrzegali ich jako osoby uczciwsze.

Gdy jednak kryzys był poważny, zwłaszcza gdy wiązał się z zakwestionowaniem czyjejś kompetencji (np. nie zauważono istotnej wady produktu), schemat dziecięcości już nie pomagał, a nawet szkodził. W kontekście, w którym niewinność przywodzi na myśl naiwność, dojrzalsza twarz jest oceniana korzystniej.

Tagi: psychologia biznesu, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, strategie, marketing i zarządzanie
Źródło:
Kopalnia Wiedzy
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz