Notowania

kolej w polsce
24.04.2013 17:14

Leo Express chce rozpocząć działalność w Polsce

Czeski prywatny przewoźnik kolejowy Leo Express złożył wniosek do PKP PLK o przydział tras na nowy rozkład jazdy.

Podziel się
Dodaj komentarz
(mattbuck4950/CC/Flickr)

Czeski prywatny przewoźnik kolejowy Leo Express złożył wniosek do PKP PLK o przydział tras na nowy rozkład jazdy. Czesi nie mają jednak własnej licencji i liczą na pomoc strategicznego partnera z Polski.

Firma Leosza Novotnego zamierza w ciągu dwóch lat wejść na polski rynek. _ Planujemy wystartować z nadzwyczaj wysokim standardem usług. To będą nowoczesne, czyste pociągi o niskich relacjach cenowych. Oferujemy również miejsca w klasie biznes i premium. Przystąpiliśmy do rozmów z renomowanym polskim przewoźnikiem z wizją strategicznego partnerstwa _ - stwierdził Novotny.

Leosz Novotny oczekuje, ze licencję uzyska w ciągu dwóch lat, natomiast do tego czasu chce skorzystać z _ dokumentów _ polskiego partnera. Dziennikowi _ Mlada fronta Dnes _ powiedział, że jest dobrej myśli i dlatego wnioski o przyznanie tras przez PKP złożył już na najbliższy rozkład jazdy, który zacznie obowiązywać w grudniu br.

Novotny nie chciał jednak ujawnić dziennikarzom nazwy polskiego przedsiębiorstwa. Nie chciał również powiedzieć, na jakich trasach chciałby konkurować z Polakami. Czeski dziennik _ Mlada fronta Dnes _ sugeruje jednak na swoim portalu internetowym, że _ Leo Ekspress chciałby uruchomić swoje składy na trasach Warszawa-Poznań i Warszawa-Katowice-Kraków, konkurując z PKP Intercity i Przewozami Regionalnymi, a owym strategicznym przewoźnikiem mogą być Dolnośląskie Linie Autobusowe _.

Nie wiadomo jednak, czy czeska firma będzie dysponowała wystarczającym taborem. Obecnie posiada pięć pięcioczłonowych składów. Każdy z nich ma ponad 230 miejsc. Pociągi Leo Express rozpędzają się do szybkości 160 km/h. _ - Czesi byliby silnymi konkurentami PKP Intercity i Przewozów Regionalnych _ - nie ukrywa dziennik _ Mlada fronta Dnes _.

Leo Ekspress a.s. to czeski prywatny przewoźnik kolejowy. Firma została założona w roku 2010 i weszła na czeski rynek w listopadzie 2012 roku. Początkowo nie można było jednak mówić o sukcesie. Leo Express zamówił 5 sztuk 5-członowych FLIRT-ów od szwajcarskiej firmy Stadler Raidl. Pierwszy skład został zbudowany w lutym 2012 roku. W listopadzie 2012 roku miano rozpocząć testy na 364-kilometrowej trasie Praga - Bogumin, ale ze względu na brak wszystkich dokumentów przewozy rozpoczęto z kilkudniowym opóźnieniem - 13 listopada, regularne - 9 grudnia, a 18 stycznia osiągnięto ich planowaną liczbę. Z powodu awarii składów firma musiała jednak odwoływać niektóre połączenia i zwracała bilety pasażerom. Linie czeskiego przewoźnika nie cieszyły się dużą popularnością i zdarzało się, że jeździły obsadzone tylko w 25 procentach. Miały zresztą silnych konkurentów. Właściciel firmy zapowiada przede wszystkim ekspansję na czeskim rynku.

Prezes PKP Intercity Janusz Malinowski powiedział dziennikarzom, że spółka przygotowuje się do konkurencji z innymi przewoźnikami. _ Każda konkurencja wyzwala w firmach rezerwy. My tych rezerw w PKP Intercity poszukujemy. Prowadzimy więc programy inwestycyjne, pracujemy nad ofertą, by była jak najatrakcyjniejsza dla pasażerów _ - dodał. _ Przygotowujemy się do konkurencji, jakby miała nadejść w każdej chwili _ - dodał.

Zauważył jednak, że każdy przewoźnik, który planuje wejście na polski rynek, powinien dysponować odpowiednią ilością taboru. _ Jeśli nie będzie dobrze przygotowany, to może się skończyć, jak z Kolejami Śląskimi _ - przestrzegał Malinowski.

Czytaj więcej w Money.pl
Kochają kolej. Do czego są zdolni? Bez nich wiele pociągów zostałoby już tylko na zdjęciach.
Nowe menu w Warsie. Nie tylko schabowy... W nowym menu znajdą się zarówno dania tradycyjnej kuchni polskiej, takie jak kotlet schabowy czy golonka, jak i bardziej wyszukane, np. krewetki.
Awarię usuwają nawet dwa lata. Kolej igra z życiem pasażerów Podwyżki, likwidacja połączeń i nieudolne zarządzanie. PKP PLK, może stracić ponad 6 mld złotych.
Tagi: kolej w polsce, kolej, business news, wiadomości, wiadmomości, kraj, gospodarka, manager, gospodarka polska
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz