Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Logo ratunkowe Starbucksa

Logo ratunkowe Starbucksa

Fot. underconsideration.com

Firma Starbucks przeżywa trudne chwile. Obecnie kurs jej akcji jest o 50 proc. niższy od firmowego rekordu z 2006 roku. Firma jest przykładem chyba najbardziej nietypowych działań ratowania marki z kryzysu.

Sytuacja jest na tyle poważna, że sam Howard Schultz powrócił z emerytury, by ratować Starbucks. Sposobem na ratunek ma być... nowe logo.

Co ciekawe, nowy wizerunek marki ma być wykorzystywany zaledwie przez osiem tygodni. Ten czas ma pokazać, czy za pomocą samego logo uda się przywrócić dawną świetność firmy.

Logo przypomina klasyczny znak z czasów, gdy Starbucks było niewielką lokalną firmą. Problem w tym, że już nią nie jest. Czy klienci dadzą się przekonać i powrócą do Starbucksa tylko dla logo?

ZOBACZ TAKŻE: Starbucks - public relations uratuje biznesplan?

Jak mówi dla Wall Street Journal Alan Siegel, prezes Siegel+Gale, który doradzał przy zmianie wizerunku American Express oraz Dell, w tym przypadku odświeżenie brandu nie wyjdzie firmie na dobre. Logo jest według niego znacznie mniej atrakcyjne i mało nowoczesne.

Z kolei, Al Ries, konsultant z firmy Ries & Ries, zauważa, że najgorszą cechą nowego logo jest jego kolor. Specjalista ds. brandu podkreśla, że dopiero rezygnacja z brązowego koloru w materiałach reklamowych i marketingowych firmy UPS, pozwoliła jej odnieść sukces. Od tej pory nikomu nie doradza takiej kolorystyki.

Sam prezes Starbucksa nie obawia się niepochlebnych opinii. Wręcz przeciwnie. Uważa, że cel został osiągnięty. - Zależało mi na tym, żeby wywołać poruszenie, zaskoczyć, sprowokować do dyskusji i to się udało - mówi.

marketing, sieć, logo, Starbucks, kawiarnie, amerykańskie restauracje
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie