Notowania

luksus
24.11.2008 15:20

Luksus popłynie na kryzysie?

Chrysler zrezygnował z produkcji luksusowej hybrydy, nie powstanie kilka z planowanych hoteli Orient Express oraz Ritz. Luksus przestaje się sprzedawać?

Podziel się
Dodaj komentarz
(PAP/Bogdan Borowiak)

*Chrysler zrezygnował z produkcji luksusowej hybrydy, nie powstanie kilka z planowanych hoteli Orient Express oraz Ritz. *

To tylko niektóre z wyraźnych oznak kryzysu finansowego. International Herald Tribune przytacza ich więcej. Kłopotami na rynkach gazeta tłumaczy m.in. odwołanie słynnego balu świątecznego organizowanego przez Marca Jacobsa, którego tradycja sięga 18 lat wstecz. Opływającą złotem, szampanem i z imponującą listą wybitnych gości imprezę, odwołano jednym e-mailem, w którym Jacobs powołuje się na kryzys finansowy.

Wydatki na dobra luksusowe, jak szacuje Mastercard, malały wyraźnie już od połowy roku, a we wrześniu spadły aż o ponad 20 procent. Jak podaje Unity Marketing w swoim raporcie, ponad połowa najzamożniejszych klientów zredukowała swoje wydatki.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O KRYZYSIE NA RYNKACH:

* [ > Kryzys: Co robić z naszymi pieniędzmi? ]( http://www.money.pl/gielda/poradniki/artykul/kryzys;co;robic;z;naszymi;pieniedzmi,224,0,373728.html )
* [ > Co podczas kryzysu zrobić z funduszami, lokatami i kredytami? ]( http://www.money.pl/gielda/poradniki/artykul/co;podczas;kryzysu;zrobic;z;funduszami;lokatami;i;kredytami,34,0,375586.html )

WIĘCEJ NA TEMAT MEDIÓW:

* [ > Ofensywa banków. 40 proc. więcej na reklamę! ]( http://manager.money.pl/news/artykul/ofensywa;bankow;trwa;40;proc;wiecej;na;reklame,155,0,383899.html )
* **[ > Kryzys wykończy prasę? ]( http://manager.money.pl/news/artykul/kryzys;wykonczy;prase,160,0,379552.html )**
* [ > Operatorzy wydali na reklamę najwięcej - 850 mln złotych! ]( http://manager.money.pl/news/artykul/operatorzy;wydali;na;reklamy;najwiecej;-;850;mln;zl,160,0,359840.html )
* **[ > Ranking filmów reklamowych. Oglądaj i oceniaj! ]( http://manager.money.pl/strategie/spoty/ )**
* [ > Portale turystyczne przetrwają nawet kryzys ]( http://manager.money.pl/news/artykul/portale;turystyczne;przetrwaja;nawet;kryzys,22,0,380182.html )
* [ > Kryzys dopadł miliarderów ]( http://manager.money.pl/news/artykul/kryzys;dopadl;miliarderow;zbankrutowal;yellowstone;club,255,0,385279.html )
* [ > Ile na kryzysie stracili superbogacze? ]( http://manager.money.pl/news/artykul/kryzys;uderzyl;w;superbogaczy,79,0,371535.html )

Bogaci klienci rzadziej odwiedzają drogie butiki, a producenci coraz mniej inwestują w reklamę. Odczują to największe gazety. Jak podaje Media Industry Newsletter, chętnych na reklamy w magazynach luksusowych ubywa, a liczba stron z reklamami w wydaniach grudniowych spadła średnio o 22 procent. Magazyn o modzie Vogue skrócono z 284 do 221 stron, a Food&Wine ze 160 do 126.

Do niemal 20-procentowych cięć budżetów reklamowych przyznają się: dystrybutor marki Girard-Perragaux oraz dom mody Brioni. Ford zrezygnował z inwestowania w redesign Volvo S60 oraz XC90. Firmy Ritz, Trump oraz Orient Express wstrzymały kilka dużych projektów budowlanych.

Do spadku przychodów reklamowych nie przyznaje się m.in. wydawnictwo Dow Jones oraz New York Times.

Tagi: luksus, business news, strategie firm, manager, strategie, z rynku
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz