Notowania

Mercedes na "obcych" częściach?

Deimler tnie koszty i rozważa zamawianie silników u innych producentów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Money.pl/Anna Kraszkiewicz)

*Aby obniżyć koszty, producent samochodów Daimler jest gotów złamać tabu. W przypadku modeli kompaktowych z napędem na przednie koła Mercedes sprawdza możliwość kooperacji z innymi producentami. *

Mercedes negocjuje z producentami silników. Szef produkcji Rainer Schmuckle nie widzi zagrożenia dla marki

_ - Prowadzimy rozmowy począwszy od komponentów aż po silnik _, powiedział szef produkcji Mercedesa Rainer Schmuckle podczas uroczystości oddania nowej hali produkcyjnej zakładów w Rastatt. Schmuckle nie powiedział jednak, z kim prowadzone są rozmowy.

ZOBACZ TAKŻE: Obejrzyj modele oferowane przez Mercedesa
Gdyby do tego doszło, po raz pierwszy w historii koncernu samochód osobowy Mercedesa nie byłby napędzany silnikiem własnej produkcji. Schmuckle podał jako przykład konkurencję z Audi i BMW, w których samochodach wykorzystywane są silniki innych producentów. Silnik w produkowanym przez BMW Mini pochodzi od Peugeota. Audi korzysta z silników koncernu VW. Ponadto taki silnik można _ zmercedesować _, nadając mu właściwości typowe dla koncernu.

Jednak w takim przypadku, inaczej niż Audi, Mercedes stosowałby w swoich samochodach silniki producentów spoza koncernu. Według ekspertów punkt ten jest szczególnie drażliwy, ponieważ nikt nie wie, jak taki krok zostanie przyjęty przez klientów marki Premium.

Na przykład BMW nie odważyło się dotychczas na montaż w nowym modelu serii 1 ZOBACZ TAKŻE: Mercedes współudziałowcem Brawn GP?
silników Peugeota montowanych w Mini, mimo że są one wydajniejsze. Dopiero przy następcy serii 1 BMW nie będzie uwzględniało dumy krajowych inżynierów i skorzysta z silników Peugeota.

Wygląda na to, że Daimler pozbył się zahamowań. W dobie kryzysu w branży motoryzacyjnej koncern znalazł się pod presją cięcia kosztów. Wprawdzie w minionym kwartale Daimler znalazł się po raz pierwszy od dziewięciu miesięcy ponownie w strefie zysków, jednak w przypadku samochodów kompaktowych marże są coraz mniejsze. I akurat w tym segmencie Daimler chce generować przyszłe zyski.

ZOBACZ TAKŻE: Spadki sprzedaży aut w Europie wyhamowują
Następcą dotychczasowej Klasy A i Klasy B mają być cztery nowe modele wykorzystujące tą samą płytę podłogową. Dlatego Daimler inwestuje w produkcję modeli kompaktowych w zakładach Rastatt 600 mln euro. Dodatkowo koncern zainwestuje 800 mln euro w nowe zakłady w węgierskim Kecskemet. Oba zakłady mają ze sobą współpracować. Godzina pracy na Węgrzech kosztuje Daimlera osiem euro, podczas gdy w Rastatt 50 euro.

| Sprzedaż kompaktów wzrośnie |
| --- |
| Według najnowszego sondażu Ernst&Young przeprowadzonego wśród 300 europejskich menadżerów z branży motoryzacyjnej, oczekują oni, że średnioterminowo sprzedaż w segmencie samochodów kompaktowych będzie rosła, podczas gdy samochody segmentu Premium będą się sprzedawały znacznie gorzej. _ Aktualny kryzys jest sprawdzianem dla niemieckiego modelu przemysłu samochodowego _, mówi Peter Fuss, partner w Ernst&Young. Cały przemysł samochodowy kieruje się teraz oszczędnościami: _ Wiele przedsiębiorstw walczą obecnie o przetrwanie, firmy oszczędzają gdzie mogą _, wyjaśnia Fuss. |

* [ Wskaźniki makroekonomiczne w Money.pl ]( http://www.money.pl/gospodarka/wskazniki/pkb/ )
* [ O kryzysie finansowym czytaj w serwisie specjalnym Money.pl ]( http://www.money.pl/kryzys/ )
* [ Wiadomości z kraju i ze świata na Twojej stronie internetowej ]( http://www.money.pl/webmaster/do_pobrania/artykuly/ )
Tagi: mercedes, produkcja, silniki, deimler, auta, bmw, audi, części, business news, nowe samochody, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, gospodarka polska, aktualności, najważniejsze, motoryzacja, moto
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz