Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Miliardy na reklamę w sieci

0
Podziel się:

W przyszłym roku wydatki na reklamę internetową przekroczą miliard złotych. To o 36 proc. więcej, niż w roku 2007.

Miliardy na reklamę w sieci
(EPA/PAP)

Firmy coraz więcej środków przeznaczają na reklamę internetową. W tym roku wydatki w tym sektorze mogą przekroczyć psychologiczną granicę miliarda złotych - pisze Rzeczpospolita.

W przyszłym roku wydatki na reklamę internetową osiągną 1,13 mld zł, co oznacza 36-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2007. Prognozy mówią, że do 2010 roku koszty będą wzrastać w tempie powyżej 30 proc. rocznie. - donosi Rzeczpospolita.

Tym samym kwoty wydane na reklamy zamieszczane w sieci jeszcze w tym roku mogą wyprzedzić te z gazet, outdooru, radiowe czy wyświetlane w kinach. Popularniejsza od internetowej pozostanie jeszcze reklama telewizyjna i w magazynie.

Analitycy nie biorą pod uwagę wpływów uzyskanych z tzw. classifieds - internetowych drobnych ogłoszeń. Gdyby doliczyć wpływy z tych ogłoszeń, pieniądze przeznaczone na reklamę w sieci na pewno przekroczyłyby sumę miliarda złotych już w tym roku.

Wydatki na reklamę nie zwiększają się z powodu podwyżki cen, ale dlatego, że wciąż przybywa nowych klientów, a w internecie powstają nowe formy promocji, mówi dla Rzeczpospolitej Dominik Kaznowski, przewodniczący rady nadzorczej IAB (Interactive Adversing Bureau), organizacji podliczającej wydatki na reklamę na całym świecie. Prognozuje też, że najpopularniejsze na rynku internetowym będą teraz reklamy wideo i te publikowane w sieciach społecznościowych. _ _

_ - Niewątpliwą zaletą internetu jest to, że nie dotyczą go ograniczenia, z jakimi borykają się inne media. Nigdy nie zabraknie w nim miejsca. Wciąż przybywają nowe zasoby, a stare nie znikają, przez co przestrzeń się powiększa _ - dodaje Kaznowski dla Rzeczpospolitej.

Szansą dla reklamy internetowej jest też szybki rozwój telefonii komórkowej. Ważniejsze portale internetowe mają wersje dla użytkowników telefonów komórkowych - pisze Rzeczpospolita. Standardem stało się już posiadanie mobilnego internetu w komórce.

Wartość całego rynku reklamy w Polsce (po odliczeniu rabatów dla reklamodawców) będzie wynosiła 7,88 mld złotych. Według prognostyków w 2010 roku będzie to suma 10 mld złotych - podaje Rzeczpospolita. Bardziej dynamiczne pod tym względem są Rosja i Ukraina.

internet
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)