Mimo kryzysu rośnie sprzedaż aut luksusowych w Polsce
Liderem w sprzedaży aut premium jest BMW, przed Mercedesem i Audi.
Liderem w sprzedaży aut premium jest BMW, przed Mercedesem i Audi.
Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży odnotowali w 2012 r. na polskim rynku najwięksi producenci samochodów osobowych segmentu premium. Liderem w tej kategorii zostało BMW, przed Mercedesem i Audi. Niemiecka _ wielka trójka _ sprzedała łącznie ponad 16 * *tysięcy pojazdów.
Od stycznia do końca grudnia zarejestrowano 5555 samochodów marki BMW, czyli o 21,9 procenta więcej niż rok wcześniej, 5415 pojazdów Mercedes-Benz - o 11,4 procenta więcej niż rok wcześniej i 5111 samochodów Audi - o 23,5 procenta więcej niż rok wcześniej - wynika ze statystyki Centralnej Ewidencji Pojazdów, uwzględniającej nowe pojazdy rejestrowane w Polsce.
Lexus - japoński konkurent niemieckiej _ wielkiej trójki _ - pozostaje daleko w tyle z 557 pojazdami. Daje mu to 2,6 procentowy wzrost w porównaniu z 2011 r.
- _ Dobra sprzedaż samochodów luksusowych w kryzysowym 2012 roku to przede wszystkim zasługa zakupów ze strony klientów instytucjonalnych _ - uważa Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Tendencja ta pokazuje też narastające rozwarstwienie polskiego społeczeństwa, gdzie grupa potencjalnych klientów marek premium wciąż rośnie._ _
_ - W przypadku marek premium udział klientów instytucjonalnych jest znacznie większy, niż w przypadku marek popularnych i przekracza 70 procent. Klient instytucjonalny jest tym klientem, który wciąż kupuje samochody. Firmy kierują się nieco innymi prawami, tutaj wymiana aut jest wymianą częstszą i pewną, nawet pomimo kryzysu _ - powiedział Drzewiecki.
Zastrzegł, że rynek samochodów luksusowych jest zdecydowanie mniejszy od rynku pojazdów popularnych, dlatego dużo łatwiej wygenerować na nim znaczące zmiany w statystykach, zarówno na plus, jak i minus.
W jego opinii, w tym roku segment aut premium nadal będzie rósł. _ - Być może już nie w takim stopniu, jak dotychczas, ale wygląda na to że tutaj niewiele się zmieni _ - ocenił.
Przedstawiciele największych producentów samochodów klasy premium z _ umiarkowanym optymizmem _ patrzą na 2013 rok.
Katarzyna Gospodarek z BMW Group Polska powiedziała, że w tym roku producent z Bawarii przewiduje dalszy zrównoważony wzrost na polskim rynku. - _ Jesteśmy przekonani, że nasza oferta modelowa jest bardzo atrakcyjna dla klientów, czekają nas też premiery, w tym pierwszego w pełni elektrycznego auta BMW i3 _ - oceniła.
Według niej w tym roku poszerzona zostanie sieć dealerska BMW o cztery nowe lokalizacje w Krakowie, Gliwicach, Częstochowie i Toruniu.
Ewa Łabno-Falęcka z Mercedes-Benz Polska poinformowała, że rozpoczynającym się roku producent ze Stuttgartu liczy na niewielki, ale jednak wzrost sprzedaży w Polsce.
_ - Jesteśmy umiarkowanymi optymistami. Nie spodziewamy się boomu, ale tez raczej nie przewidujemy głębokiego załamania. Liczymy przede wszystkim na sukces naszych nowych modeli, które pomagają nam przyciągać nowych klientów _ - oceniła.
W 2013 roku Mercedes-Benz zapowiada na premiery: całkowicie nowego modelu: Klasy CLA, na rynek w tym samym czasie wejdzie też odmieniona Klasa E od razu w wszystkich czterech wersjach (limuzyna, kombi, coupe i cabrio). W połowie roku w salonach pojawi się nowa luksusowa Klasa S.
_ - Nowy rok to też pierwszy pełen rok sprzedaży nowej Klasy A, która zarówno w Polsce jak i w Europie cieszy się ogromnym wzięciem _ - dodała Łabno-Falęcka.
Czytaj więcej w Manager.Money.pl | |
---|---|
Opel przechodzi do ofensywy. Co planuje? Szef niemieckiego koncernu samochodowego Opel, należącego do giganta z USA General Motors, oświadczył, że marka nie jest na sprzedaż. | |
Egipcjanie namiętnie jeżdżą... Polonezami Egipt jest dziś krajem, w którym auta polskiej produkcji można zobaczyć częściej niż w Polsce. | |
W tej fabryce zaprzestaną produkcji w 2016 r. Zgodnie z oczekiwaniami, przeżywający poważne trudności finansowe niemiecki koncern Opel poinformował, że w roku 2016 zakończy produkcję w zakładach w Bochum. |