Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Najbardziej przyjazne sklepy internetowe 2013. Ranking Money.pl

Najbardziej przyjazne sklepy internetowe 2013. Ranking Money.pl

Money.pl przeanalizował ponad 100 największych i najbardziej popularnych sklepów internetowych. W ósmym badaniu witryn internetowych po raz pierwszy wybraliśmy też Najbardziej Przyjazne Sklepy Internetowe. Ten tytuł otrzymały e-sklepy, które inwestują w funkcjonalności ułatwiające zakupy oraz kładą szczególny nacisk na jakość i poziom obsługi klienta. Przyznane wyróżnienia to część wielkiego Rankingu Sklepów Internetowych 2013.

Przyznając tytuł Najbardziej Przyjaznego Sklepu Internetowego, badaliśmy możliwości kontaktu, szybkość i jakość obsługi, procedurę zamawiania towaru, różne sposoby płatności i dostarczania zakupów, a także poziom zadowolenia klientów prezentowany w internecie. W sumie ponad sto e-sklepów oceniliśmy pod kątem około 20 kryteriów. Domeny, które znalazły się w badaniu, wyróżniliśmy na podstawie danych z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius.

Social media pomagają w sprzedaży

Wielu internetowych sprzedawców zdaje sobie sprawę z tego, że nie wystarczy tylko szeroki asortyment i promocje. Klient wraca tym chętniej, zakupy są nie tylko przyjazne cenowo, ale i sprawne oraz przebiegają bez kłopotów. Na to wpływ mają właśnie różne funkcjonalności, użyteczne podczas kupowania w sieci oraz to jak e-sklep kontaktuje się z klientami.

Czytaj więcej Gdzie robić zakupy? Wielki ranking e-sklepów Money.pl po raz ósmy wziął pod lupę ponad 100 największych i najpopularniejszych sklepów. W tym celu coraz częściej internetowi sprzedawcy wykorzystują nie tylko tradycyjne metody kontaktu - mail, telefon czy czat, ale i social media. Już dwa lata temu 90 procent internetowych sklepów miało własne profile na Facebooku, teraz wiele z nich chwali się też obecnością na Google+, Twitterze, Instagramie. Fanpage są coraz lepiej prowadzone (w tym roku połowa badanych uzyskała najwyższe oceny za aktywność i posty tam prezentowane oraz interakcje z klientami). Poza tym często jest to miejsce nie tylko do zajawiania informacji na temat różnych promocji i konkursów, ale także możliwość mniej formalnego kontaktu z klientami.

Kontakt z klientem - warto na niego postawić

Na palcach jednej ręki można policzyć sklepy, z którymi można się skontaktować tylko mailowo. Do niemal połowy można dzwonić nie tylko z telefonów stacjonarnych, ale także z komórkowych. Nadal rozwijane są też wirtualne sposoby kontaktu ze sprzedawcą - komunikatory, a przede wszystkim właśnie wiadomości na Facebooku.

Na pytanie wysłane za jego pośrednictwem, jeszcze tego samego dnia odpowiedziało 65 procent badanych e-sklepów. Lepiej było w przypadku maili, jednak prawie co czwarty list pozostał bez odpowiedzi lub był wysłany ze sporym opóźnieniem. Czasem odpowiedź ograniczała się do zdawkowej informacji z załączonym linkiem. Nie brakowało jednak wzorcowych maili, gdzie nie tylko zamieszczano wyczerpującą informację, ale też widać było podejście pro klient. Lepiej wypadła infolinia, gdzie ponad połowa odpowiedzi została oceniona dobrze lub bardzo dobrze. W niektórych kategoriach e-sklepów widać większą dbałość o kontakty z klientem. Jakość obsługi najlepiej oceniono wśród domen, które sprzedają książki, odzież, wycieczki oraz sklepów specjalistycznych.

Spora część internetowych sprzedawców kładzie nacisk na opinie klientów, umieszczając komentarze o produktach na stronie i biorąc udział w programach zbierających oceny kupujących na ich temat. Opinie jakie otrzymuje e-sklep mają duży wpływ na to, czy potencjalni klienci decydują się na zakupy tam oraz czy wracają po kolejne zakupy. W kategorii, gdzie ocenialiśmy czy e-sklep jest obecny w porównywarkach oraz jakie opinie na jego temat są zamieszczane w internecie, najlepiej oceniane były domeny sprzedające AGD/RTV i komputery oraz apteki i perfumerie, sklepy specjalistyczne i wielobranżowe.

Na drugiej stronie przeczytasz, kto zwyciężył w rankingu na najbardziej przyjazny sklep internetowy

Poprzednia strona
  • 1
  • 2
Money.pl
Czytaj także
Polecane galerie