Notowania

marketing w firmie
28.03.2011 12:44

Najlepsze w Polsce są marki zagraniczne

Tylko Żywiec reprezentuje Polskę na liście 20 najlepszych marek na naszym rynku.

Podziel się
Dodaj komentarz
(Grupa Żywiec, materiały prasowe)

Coca-Cola, Apple i BMW - to pierwsza trójka najlepszych marek w Polsce, wyłonionych w rankingu organizacji Superbrands. Tegoroczna edycja konkursu Top20 pokazuje słabość naszych rodzimych brandów na tle międzynarodowych koncernów.

- _ Polskie firmy nie potrafią konsekwentnie budować swojej marki _ - mówi na łamach _ Dziennika Gazety Prawnej _ Maciej Mitoraj, dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec. Jego firma jest jedynym reprezentantem Polski w zestawieniu, które bierze pod uwagę wizerunek marki i jej rozpoznawalność na rynku.

Z sukcesu Żywca tak naprawdę powinni jednak cieszyć się Holendrzy, bo właścicielem firmy jest koncern Heineken. Dziewiąte miejsce na liście najlepszych marek na polskim rynku to min. zasługa mecenatu nad projektem muzycznym _ Męskie Granie, _ pisze _ Dziennik Gazeta Prawna _.

Tymczasem wiele polskich marek starzeje się wraz z klientami. Swojego wizerunku nie udało się odświeżyć na przykład Goplanie i koncern Nestle zdecydował o jej sprzedaży. Innym problemem naszego rynku jest niski budżet na promocję. W żadną z polskich marek nie inwestowano tak dużo ani tak konsekwentnie, jak w zachodnie marki globalne.

Czytaj w Money.pl

Tagi: marketing w firmie, marketing, business news, wiadmomości, gospodarka, manager
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz