Notowania

prasa w usa
07.02.2013 19:32

New York Times najwięcej zarabia na...

Firmie udało się zanotować zysk w wysokości 133 mln dolarów.

Podziel się
Dodaj komentarz
(mlcastle/cc/flickr)

Amerykańska grupa medialna The New York Times Company po raz pierwszy zanotowała w zeszłym roku większe wpływy ze sprzedaży swych gazet i prenumeraty niż z reklam - wynika z dziś opublikowanych danych.

_ Zaobserwowaliśmy utrzymujący się duży wzrost prenumeraty w internecie, podobnie jak wyższe wpływy z gazet (papierowych). Po raz pierwszy w historii firmy wpływy z publikacji przekroczyły te z reklam _ - poinformował w komunikacie dyrektor generalny grupy medialnej NYT Comp. Mark Thompson.

Firma zwraca uwagę zwłaszcza na efekty swej strategii rozwinięcia płatnych abonamentów w internecie: pod koniec grudnia ub.r. było ich 668 tysięcy, o 13 proc. więcej niż trzy miesiące wcześniej.

_ Przy czym reklama to dalej trudny rynek _ - ocenił Thompson. Wpływy z reklam spadły o 5,9 proc. do 898 mln dolarów w skali całego roku i o 3,1 proc. do 280 mln USD w czwartym kwartale.

Tymczasem wpływy z prenumeraty, w tym w internecie, oraz z codziennej sprzedaży wzrosły o 10,4 proc. do 953 mln USD w ciągu roku i aż o 16,1 proc. do 258 mln USD w ostatnim kwartale.

W końcu firmie udało się w 2012 r. zanotować zysk netto w wysokości 133 mln dolarów w porównaniu ze stratą na poziomie 40 mln USD w roku poprzednim. W czwartym kwartale ub. r. zysk został potrojony, osiągając 177 mln USD.

W bieżącym kwartale grupa medialna NYT Comp. oczekuje _ podobnych tendencji _ wzrostowych do tych z czwartego kwartału, jeśli chodzi o reklamy. Firma przewiduje natomiast około 5-procentowy wzrost wpływów z prenumerat w internecie, a także wskutek podniesienia ceny swego sztandarowego tytułu - dziennika _ New York Times _.

Czytaj więcej w Money.pl
Nieruchomości PKP na sprzedaż. Jest perełka PKP SA we Wrocławiu planują do końca roku 2013 roku sprzedać kilkadziesiąt nieruchomości w województwie dolnośląskim.
Londyńskie taksówki w rękach Chińczyków W październiku ubiegłego roku przedsiębiorstwo LTI przeszło pod zarząd przymusowy wyznaczonej w tym celu przez sąd firmy konsultingowej Pricewaterhouse Coopers (PwC).
Czy alkohol potrzebuje reklamy? Ludzie identyfikują się z trunkami, które piją i wybierają je nie tylko przez pryzmat ceny, ale także przez pryzmat tego, jak dany alkohol jest sprzedawany w mediach.
Tagi: prasa w usa, nyt, business news, strategie firm, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, strategie, zarządzanie, marketing i sprzedaż, z rynku, marketing i zarządzanie, case study
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz