Notowania

New York Times szuka pieniędzy. Każe płacić internautom

Dziennik boryka się z poważnymi problemami finansowymi.

Podziel się
Dodaj komentarz
(mlcastle/cc/flickr)

Borykający się z problemami finansowymi _ New York Times _ ma nowy plan na poprawę swojej sytuacji: Amerykański dziennik zamierza skończyć z darmowym udostępnianiem w sieci swoich artykułów.

_ - __ Strona internetowa New York Times, nytimes.com, rozważa wprowadzenie miesięcznej opłaty wysokości pięciu dolarów za dostęp do swoich treści, włącznie ze wszystkimi artykułami, blogami oraz ofertą multimedialną _ - można przeczytać w rozesłanej do prenumeratorów ankiecie.

Prenumeratorzy dziennika w wersji drukowanej zapłacą za dostęp online tylko połowę. Rzecznik gazety potwierdziła autentyczność ankiety oraz odpowiednie rozważania wydawnictwa. Nie chciała jednak powiedzieć, czy i kiedy zostanie wprowadzona opłata.

Być może _ New York Times _ stanie się w ten sposób pionierem w walce amerykańskich wydawnictw z darmową kulturą w internecie. Podobnie jak inne media na świecie, dziennik ma problemy z kurczącym się rynkiem reklam, co jest po części spowodowane recesją oraz odejściem klientów reklamowych do internetu.

Jeszcze do niedawna wydawnictwa sądziły, że mogą powetować swoje straty umieszczając więcej reklam na swoich stronach internetowych. Były to jednak mylne wnioski: W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zlikwidowano wiele amerykańskich dzienników. Podobne problemy maja także media w Europie. Rząd Holandii rozważa wprowadzenie specjalnego podatku za dostęp do internetu. Podatek ten miałby być przeznaczony na pomoc borykającym się z problemami finansowymi gazetom.

Dotychczasowe próby dużych wydawnictw, które chciały wprowadzenia opłat za dostęp do treści online, nie powiodły się. Sam tylko _ New York Times _ ma za sobą już dwa takie podejścia, które szybko jednak zakończono. Nowojorski świat mediów, który z powodu kryzysu walczy z poważnymi problemami, ma nadzieję, że darmowy dostęp do treści online zostanie ostatecznie przełamany, kiedy wiodące na rynku wydawnictwa wprowadzą opłaty za dostęp do swoich treści w internecie. Spekuluje się, że po przyłączeniu się do akcji pozostałych wydawnictw, czytelnikowi nie pozostanie nic innego, jak płacić.

Rzecznik _ Wall Street Journal _, najpoważniejszego konkurenta _ New York Times _ w USA, potwierdził wczoraj przeprowadzanie podobnych ankiet wśród swoich czytelników. Nie wypowiadał się jednak co do wyników ankiety. Potwierdza jedynie stanowisko wydawnictwa, że treści wysokiej jakości zasługują także na ich opłatę w wersji online.

Amerykański blog medialny The Daily Beast donosił ostatnio, że Rupert Murdoch powołał globalny sztab ekspertów, który ma za zadanie opracowanie systemu dla płatnego dostępu do wiadomości online. _ WSJ _ ma już swoje doświadczenia w tym zakresie, ponieważ określone treści są udostępniane bezpłatnie w internecie tylko dla prenumeratorów, pozostali czytelnicy muszą za nie płacić. Między innymi dlatego gazeta osiągnęła w ostatnim roku obrót wysokości 100 mln dolarów.

* [ Wiadomości z kraju i ze świata na Twojej stronie internetowej ]( http://www.money.pl/webmaster/do_pobrania/artykuly/ )
* [ O kryzysie finansowym czytaj w serwisie specjalnym Money.pl ]( http://www.money.pl/kryzys/ )
Tagi: new york times, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager
Źródło:
Handelsblatt
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz