Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na
nike
30.07.2008 15:33

Nowa reklama Nike - to nie jest ok?

Niektórzy uznają ten poster za wyjątkowo homofobiczny.

Podziel się
Dodaj komentarz

Najnowsza kampania reklamowa butów Nike Hyperdunk przedstawia najbardziej przykre sytuacje z koszykarskiego boiska: pakujący piłkę gracz siedzi na twarzy obrońcy.

Na reklamach, które rozklejono przy wszystkich możliwych nowojorskich boiskach, widnieje slogan: "That Ain't Right!" (_ to nie jest ok _). Afera rozpoczęła się niedawno, gdy niektórzy obserwatorzy uznali reklamę za wyjątkowo homofobiczną lub po prostu antygejowską. Nieszczęśliwie się złożyło, że kampania zbiegła się w czasie z dyskusją na temat wszechobecnej homofobii w reklamach sportowych marek.

Czy wynika to z niezrozumienia zasad, które rządzą koszykówką, czy ze znacznej nadwrażliwości? Czy w tej "nieodpowiedzialnej" reklamie rzeczywiście kryje się homofobia? Ciężko się z taką opinią zgodzić, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę wyższe statystyki zachorowań na AIDS wśród czarnej społeczności amerykańskiej.

W najnowszej kampanii Nike koszykarz pakujący piłkę do kosza zwisa z obręczy z genitaliami na twarzy drugiego gracza. Reklama została stworzona z zamierzeniem przedstawiania najbardziej poniżającej sytuacji w trakcie meczu koszykówki. Powstała z myślą o ludziach grających w koszykówkę. Niewtajemniczeni uważają ją za podświadomie antygejowską i rasistowską. Ciężko dopatrzeć się takiego przesłania.

Warto w tym momencie stanąć w obronie Nike. Spora część sportowych reklam rządzi się swoimi własnymi prawami i co ważniejsze - własnym językiem skierowanym do określonej grupy. Większość odbiorców takiej reklamy prawdopodobnie odczyta ją w odpowiednim kontekście i nawet nie zwróci uwagi na drugie dno, odbierając ją jak najbardziej dosłownie.

W stanach wiele popularnych sportowych kampanii bazuje na podobnych zasadach.

Tagi: nike, business news, wiadomości, wiadmomości, gospodarka, manager, strategie, marketing i sprzedaż, marketing i zarządzanie
Źródło:
money.pl
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz